کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون امور بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

تشدید نظارت بر بازار شب عید در سیستان و بلوچستان/توزیع 800 تن میوه از نیمه دوم اسفند

2 اسفند 1399 ساعت 10:23

محمد قاسمی گفت: طرح نظارت بر بازار شب عید از 15 بهمن آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه دارد.


به گزارش عصرهامون، محمد قاسمی ،معاون اموربازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در گفت و گو با زاهدنیوز، بیان کرد : طرح نظارت بر بازار شب عید از 15 بهمن آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه دارد، اگرچه کنترل بازار به صورت کلی انجام می شود اما پایش قیمت مایحتاج ضروری مردم و اقلامی همچون کیف کفش، پوشاک، کالاهای اساسی، آجیل و خشکبار و میوه به صورت جدی تر انجام می گیرد.

وی افزود: پایش قیمت ها در بخش حمل و نقل، جابه جایی شهری در این مدت زمان به صورت دقیق تر انجام می شود، انبارهای کالاهای اساسی بازدید خواهد شد تا از احتکار انها جلوگیری شده و به موقع به دست مردم برسد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد 72 بازرس به همراه نیروهای بسیج در طرح کنترل بازار شب عید مشارکت دارند، 25 بسیجی در مرکز استان و در سایر شهرها نیز بین 10 تا 15 داوطلب بسیجی در این زمینه همکاری دارند و حدود 200 بسیجی در این طرح در کنار بازرسان صنعت و معدن و دادیار حقوق عامه، تعزیرات حکومتی بر عرضه اقلام و بازار شب عید نظارت دارند.

قاسمی تاکید کرد: اقلام ضروری مردم در شب عید تامین شده و عاملین توزیع این کالاها افزایش یافته است تا از ایجاد تجمع در محل های توزیع در این ایام شیوع کرونا جلوگیری شود، 60 فروشگاه کار توزیع این اقلام را در شهرستان زاهدان انجام می دهند تا کالاها به سهولت در اختیار مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: فروشگاه ها و کارت خوان ها انها کنترل می شود تا گروه خاصی نتوانند کالاها را از مراکز فروش خارج و بیرون از شبکه عرضه کنند، حدود 350تن سیب و 450 تن پرتغال برای شب عید تامین شده است و از نیمه دوم اسفند ماه توزیع خواهد شد.

وی اذعان کرد: مردم بهترین ناظران بر بازار هستند و لازم است تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف، آن را از طریق شماره تلفن 124 گزارش دهند تا به موقع به موارد رسیدگی کنیم.


انتهای پیام/


کد مطلب: 135325

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/135325/تشدید-نظارت-بازار-شب-عید-سیستان-بلوچستان-توزیع-800-تن-میوه-نیمه-دوم-اسفند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir