کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

افتتاح ۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان و بلوچستان

26 اسفند 1399 ساعت 13:54

امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی ۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان و بلوچستان با اعتبار ۲۶۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.


به گزارش عصرهامون، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی امروز در سفر به سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح ۵۰ کیلومتر بزرگراه در این استان بیان کرد: دشمن که نتوانست مشروعیت را از نظام اسلامی بگیرد در تلاش است تا با گسترش فساد، مقبولیت را از نظام اسلامی بگیرد که ما اجازه چنین کاری را به آنان نخواهیم داد.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی اعتلای حکم حق و عزت مردم ایران و پیشرفت و آبادانی کشور را دنبال می کند. 

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: کشورمان برای اینکه به این اهداف برسد هزینه های زیادی صرف کرده از جمله شهدایی نظیر سردار سلیمانی که جان خود را تقدیم کردند.

اسلامی با تاکید بر اینکه باید از سیستان و بلوچستان محرومیت زدایی شود تصریح کرد: ما در هر پستی وظایف خود را بشناسیم و تلاش‌های‌ مان را جهت محرومیت‌زدایی از این استان به نحو شایسته انجام دهیم.

۶ پروژه راهسازی در حال انجام است

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: راهسازی در استان به ویژه در حوزه بزرگراه‌ها شتاب گرفته و در پی آن ۱۶ پروژه بزرگ کامل و ۶ پروژه دیگر در حال انجام است.

وی اظهار کرد: خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران غیر قابل احصا و شمارش است، هر چند در سیستان و بلوچستان شاهد عقب ماندگی تاریخی هستیم و در حد آرمان‌های نظام در این استان کار نشده اما جبران گذشته با شتاب انجام می‌شود.

استاندار با اشاره به راه اندازی مرز ریمدان تصریح کرد: این عملیات تقریبا چهار ماه طول کشید و باید گفت که تفاوت کارهای امروز با دیروز در کیفیت است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از هزار و امسال نیز بیش از یکهزار و ۱۰۰ مدرسه تحویل آموزش و پرورش تحویل سیستان و بلوچستان شده گفت: از ۱۰۰ هزار استخدام در کشور ۱۹ هزار نفر سهم سیستان و بلوچستان است.

موهبتی با بیان اینکه ساخت‌و سازها در حوزه سیستان و بلوچستان چه در حوزه بزرگراه و چه در حوزه راه‌های استان در یک سال اخیر شدت گرفته اظهار کرد: ۴۳ درصد اعتبارات استانی در فصل راه هزینه شده است. وی با بیان اینکه محرک معادن سیستان و بلوچستان راه‌سازی هاست که دسترسی به آن را فراهم می‌کنند افزود: وزارت راه و شهرسازی در حوزه بیمارستان سراوان کار بی بدیلی انجام داده که اقدامات آن باعث امیدآفرینی و یاس دشمنان خواهد شد.

توسعه بزرگراه ها کوثر در رونق اقتصادی منطقه و کاهش تصادفات

عطااله اکبری، مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در حاشیه افتتاح این طرح در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۴ کیلومتر از این مسیرها مربوط به مسیر زاهدان- بم، ۶ کیلومتر مربوط به زاهدان- زابل، ۱۰ کیلومتر متعلق به مسیر محمدآباد زهک (اتصال محور ترانزیت محمدآباد- میلک) و ۱۰ کیلومتر مربوط به مسیر زاهدان - بیرجند است که برای ساخت آنها ۲۶۰۰میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

وی ادامه داد: ۲ محور زابل - زاهدان، زاهدان - بیرجند و محمدآباد - زهک بخشی از مسیرهای ترانزیتی سیستان و بلوچستان بوده که در کریدور شمال و جنوب قرار گرفته و توسعه این مسیرها به بزرگراه تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی منطقه، افزایش جابجایی کالا و مسافر و کاهش تصادفات خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مسیر زاهدان- بم بخشی از محور ترانزیت میرجاوه - زاهدان - بم و کریدور شرق به غرب بوده که توسعه این محور باعث تسهیل جابجایی کالا و مسافر از مرز میرجاوه به سمت غرب و مرکز کشور خواهد داشت و نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه و کشور دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: باند دوم قطعه ۲/الف میرجاوه - زاهدان - بم در طول محور ۲۹۸ اتمام یافته ۵۵ کیلومتر، افتتاح فعلی ۱۸کیلومتر و میزان اعتبار هزینه شده ۹۰۰میلیارد ریال، دومین پروژه آماده افتتاح قطعه ۲/ب میرجاوه-زاهدان-بم در طول محور ۲۹۸،اتمام یافته ۵۵کیلومتر،افتتاح فعلی۶کیلومتر و میزان اعتبار هزینه شده۳۰۰میلیارد ریال، سومین پروژه آماده افتتاح قطعه یک زاهدان-بیرجند طول محور ۲۱۱،اتمام یافته ۷۵،افتتاح فعلی ۱۰ و اعتبار هزینه شده۵۰۰میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: همچنین چهارمین پروژه باند دوم قطعه پنج زابل-زاهدان طول محور ۲۳۰کیلومتر،اتمام یافته ۱۰۹کیلومتر،افتتاح فعلی۶کیلومتر و اعتبار هزینه شده ۳۰۰میلیارد ریال، پنجمین پروژه راه اصلی محمدآباد- زهک-میلک طول محور۴۱کیلومتر،اتمام یافته۳۱کیلومتر،افتتاح فعلی۱۰کیلومتر و اعتبار هزینه شده ۶۰۰میلیارد ریال است.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 135943

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/135943/افتتاح-۵۰-کیلومتر-بزرگراه-راه-اصلی-سیستان-بلوچستان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir