کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فوق تخصص نورو افتالمولوژی و گلوکوم:

نوزادان هم به آب سیاه چشم مبتلا می شوند/لزوم توجه خانواده ها به سلامت چشمی

7 ارديبهشت 1400 ساعت 13:57

فوق تخصص نورو افتالمولوژی و گلوکوم(آب سیاه) گفت: احتمال ابتلای مادرزادی نوزاد به آب سیاه وجود دارد و مادر، اولین فردی است که امکان تشخیص این بیماری در نوزاد را دارد.


محمد اریش، فوق تخصص نوروافتالمولوژی و گلوکوم(آب سیاه) بیمارستان چشم پزشکی الزهرا(س) زاهدان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: تورم و قرمزی، اشک ریزش و درد چشم، بی تابی در نور آفتاب، از جمله علائمی است که در خصوص ابتلا نوزاد به آب سیاه هشدار می دهد و باید نوزاد هر چه سریعتر تحت درمان قرار بگیرد.

وی افزود: با ابتلاء هر فرد به آب سیاه، عصب بینایی شروع به تخریب می کند و پزشک، بسته به میزان پیشرفت بیماری ممکن است  درمان های دارویی یا عمل جراحی را برای بیمار تجویز کند که هر دوی این موارد باید جدی گرفته شوند.

وی با تاکید بر اینکه تمام درمان ها برای آب سیاه درمان نگهدارنده است، تصریح کرد: از آنجا که بیماریی مانند آب سیاه از طریق وراثت نیز منتقل می شود باید علائم چشمی نوزادان را جدی گرفت چرا که در صورت ابتلا به آب سیاه و کاهش درصد بینایی، درمان فقط جلوی حادتر شدن شرایط را گرفته و درد چشم را از بین می برد اما میزان بینایی فرد به همان میزان باقی می ماند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برخی افراد زمانی برای معاینه و درمان مراجعه می کنند که درصد زیادی از بینایی خود را از دست داده اند در صورتی که اگر در مراحل اولیه مراجعه کرده بودند جلوی از دست رفتن بینایی گرفته می شد.

اریش به خانواده ها توصیه کرد: در صورت ابتلا یکی از اعضای خانواده به آب سیاه، باید به صورت منظم همه اعضای خانواده برای بررسی سلامت چشم به پزشک مراجعه کنند و در چنین خانواده ای نوزادان نیز باید از نظر سلامت چشمی معاینه شوند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 136954

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/136954/نوزادان-هم-آب-سیاه-چشم-مبتلا-می-شوند-لزوم-توجه-خانواده-سلامت-چشمی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir