تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۴
اگر افرادی که خود را در انتخابات عرضه می کنند، برنامه عملیاتی داشته باشند، شفاف و بی حاشیه و از جنس مردم برای مردم باشند قطعا جوانان و عامه مردم با انگیزه و طیب خاطر در پای صندوق های رای حاضر و با اشتیاق کاندیدای مدنظر خود را انتخاب می کنند.
انتخابات ۱۴۰۰؛ مشارکت ملیِ وحدت آفرین/ مدیریت جهادی و امیدآفرین با حضور افراد توانمند رقم می خورد
به گزارش عصرهامون، ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ را می توان روز سرنوشت ملت ایران نام برد، در این روز حضور حداکثری مردم می تواند سرنوشت چهار سال آینده کشور را رقم بزند و سیاست های و دیدگاه های جدیدی را برای بهبود اوضاع و شرایط کنونی منجر شود.

همچنین در ابعاد کوچکتر می تواند سبب انتخاب شوراهای اسلامی شهر و روستا شود و مدیریت شهری را توسعه بخشد، بر این اساس لازم است مردم با حضور در انتخابات در سرنوشت چهار سال آینده کشور نقش داشته باشند و با آگاهی و بصیرت کامل فردی را انتخاب کنند که مطابق با معیارهای اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری برای یک انتخاب اصلح باشد.

انتخاب اصلح می تواند سبب افزایش عزت ملی، اقتدار و استقلال کشور شود و راه را برای توسعه اقتصادی و بهبود معیشت مردم، کاهش تورم و افزایش امید در جامعه هموار کند.

سالیان سال است که دشمنان نظام اسلامی دندان تیز کرده اند تا به این کشور ضربه بزنند، اما حضور آگاهانه مردم می تواند این توطئه های را خنثی کند.

در کنار حضر با بصیرت مردم، کاندیداهای انتخابات هم باید نسبت به وعده های خود مسئول باشند و از آرای مردم صیانت کنند، در صورت انتخاب باید با مدیریت جهادی راه را برای پیشرفت کشور آماده و برای بهبود اوضاع اقتصادی تلاش کنند.

توسعه و آبادانی ایران زمین در همه بخش ها و زمینه ها را مد نظر قرار دهند و برای اعلای ایران اسلامی در روابط بین المللی عزت و استقلال ملی را مدنظر قرار دهند.

انتخابات، مشارکت ملیِ وحدت آفرین

محبعلی رهدار، مسئول بسیج اساتید سیستان و بلوچستان در این زمینه به خبرنگار ما بیان کرد: شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری از منظر مشارکت مردمی برای انتخاب افراد دلسوز و کاردان در راستای حل مسائل و مشکلات مردم، وحدت آفرین و نماد وحدت ملی و استانی برای مشارکت در سرنوشت خویش است.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی بیانگر این است که مومنان کارهای خود را با مشورت انجام می دهند، شرکت در انتخابات ریاست‌ جمهوری نماد وحدت ملتی است که آگاهانه و با اتفاق نظر می خواهد سررشته کارهای اجرایی کشور عزیز و ایران اسلامی مان را به فردی با کفایت، با ایمان، عدالت خواه و ضد فساد با عملکرد انقلابی و مدیریت جهادی بسپارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مردم ما هم از جنبه حقی که بر خود قائل هستند و هم از جنبه تکلیفی که شرعا به آن معتقدند برای عدم وابستگی و با اتکا به توان داخلی متحد و یکپارچه در انتخابات شرکت می کنند، لذا انتخاب همواره مظهر حضور ملی و نماد اقتدار مردمی نظام مردم سالار جمهوری اسلامی بوده و است.

رهدار خاطرنشان کرد: تاریخ سیستان و بلوچستان نشان داده است انتخابات همواره برای مردم بصیر و آگاه استان وحدت آفرین بوده است.

وی بیان کرد: مردم شریف استان، شیعه و سنی با هر سلیقه ای در سالیان گذشته با مشارکت حداکثری در انتخابات ثابت کرده اند سیستان و بلوچستان علاوه بر اینکه پایتخت وحدت اسلامی است نماد همدلی و مردم سالاری دینی هم محسوب می شود و در انتخابات پیش رو هم حضور حداکثری داشته باشند.

کاندیداتوری افراد توانمند با مدیریت جهادی امید آفرین است

مسئول بسیج اساتید سیستان و بلوچستان در خصوص تاثیر انتخابات بر امیدآفرینی گفت: اشتباه وعدم تشخیص مصداق اصلح و انتخاب افراد ناکارآمد در برخی موارد در دوره های قبل دغدغه ها و نگرانی های به حقی را برای جوانان و عامه مردم به وجود آورده است، دشمن نیز از این فرصت استفاده کرده و با تبلیغات بر کوس نا امیدی کوبیده است.

رهدار عنوان کرد: دغدغه و نگرانی جوانان و عامه مردم این است که فردی که مسئولیت اجرایی کشور یا شأن مشارکت تصمیم گیری در شهر و روستا را بر عهده می گیرد، کفایت و توانمندی های لازم را برای تصدی این مسئولیت های خطیر نداشته باشد.

وی بیان کرد: مردم نگران این هستند فردی که در این مسئولیت ها قرار گیرد که دغدغه حل مسائل مردم را نداشته و یا مشکلات مردم و جوانان برای او ملموس نباشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: مردم دغدغه دارند که مبادا فردی تصدی پست های کلیدی کشور، شهر و روستا را در دست بگیرد که معتقد به توان داخلی، استفاده از ظرفیت های ملی و منطقه‌ای، سرمایه انسانی و توان نخبگان جوان نباشد.

رهدار تصریح کرد: طبیعی است اگر افرادی که خود را در انتخابات عرضه می کنند، برنامه عملیاتی داشته باشند نه فقط شعار دهند، شفاف و بی حاشیه و از جنس مردم برای مردم باشند قطعا جوانان و عامه مردم با انگیزه و طیب خاطر پای صندوق های رای حاضر می شوند و با اشتیاق کاندیدای مدنظر خود را انتخاب می کنند.

وی افزود: به همین دلیل است که مقام معظم رهبری تاکید دارند؛ هر کس  توان را در خود می‌بیند و برنامه دارد و به ظرفیت‌های این مرز و بوم مسلط است کاندید شود و در این عرصه انتخاباتی حضور پیدا کند.

مسئول بسیج اساتید سیستان و بلوچستان ادامه داد: کاندیداتوری افراد توانمند و دلسوز با مدیریت جهادی امید آفرین است و مسلما نوید بخش روزهای خوبی برای مردم خصوصا جوانان خواهد بود.

مشارکت حداکثری، امیدآفرینی و افزایش انگیزه

رهدار در خصوص مشارکت حداثری مردم برای انتخابات بیان کرد: امید آفرینی و افزایش انگیزه برای مشارکت از طریق معرفی ظرفیت های ملی و منطقه‌ای، معرفی دستاوردهای مشارکت حداکثری در انتخابات قبل و نتایج ملموس انتخاب اصلح از جمله اقدامات لازم برای مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ است.

وی ادامه داد: همچنین آگاهی بخشی و بصیرت افزایی، شناخت و درک احساس موثر بودن آرای تک تک افراد، پرهیز از سیاه نمایی شرایط کشور، پرداختن به نظام مسائل کشور و ارائه راه حل علمی در دسترس، پرهیز از شعار زدگی و عزم جدی برای حل مشکلات و معضلات موجود از دیگر در مشارکت حداکثری موثر است.

مسئول بسیج اساتید سیستان و بلوچستان عنوان کرد: حضور سلایق و گرایش های متنوع دور از جناح بازیهای سیاسی، شناخت و خنثی کردن سناریوهای دشمن برای کاهش مشارکت در انتخابات، حضور کاندیداهای توانمند و رجل سیاسی اجرایی خوش سابقه در انتخابات، نقش آفرینی مطبوعات رسانه ها و فضای مجازی در ایجاد فضای رقابتی مناسب و سالم و پرهیز از آنچه سبب دودستگی و تفرقه و دو قطبی گری که باعث خدشه در وحدت ملی می شود می تواند در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موثر باشد.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcbswb8zrhbfgp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها