کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس دادگستری زهک؛

انتخابات ایران نمایشی بی نظیر از مردم سالاری دینی است/نامه ۵۳ نهج البلاغه بهترین نقشه راه برای انتخاب اصلح

11 خرداد 1400 ساعت 9:20

علی اصغری گفت: بهترین کار برای شناخت یک کاندیدای اصلح توجه به بیانات گهربار امیر مومنان حضرت علی(ع) در نامه ۵۳ نهج البلاغه است.


علی اصغری رییس دادگستری زهک در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با تاکید بر لزوم حضور حداکثری در انتخابات، بیان کرد: اگر بخواهیم شاخصه های یک کاندیدای اصلح را عنوان کنیم باید بگوییم که بهترین شاخصه های انتخاب اصلح همان شاخصه های اصلح از نگاه نهج البلاغه است ، که حضرت علی علیه السلام در نامه ۵۳ نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر نگاشتند که شامل نکاتی زیبا و پر معناست.

وی افزود:  اعتنا به نظر مردم ، یعنی اهل مشورت بودن و داشتن روحیه انتقاد پذیری اولین نکته ای است که حضرت علی (ع) به آن تاکید داشته و  می تواند اولین قدم برای شناختن یک کاندیدای اصلح مورد توجه قرار گیرد.

اصغری با اشاره به اینکه توجه به اقشار ضعیف و در صدد کاهش گرفتاریهای مردم دومین خصوصیت یک رئیس جمهور خوب است، گفت: یک رئیس جمهور خوب نباید کینه و دشمنی بین مردم راه انداخته و خون و جان مردم برایش مهم باشد.

وی ادامه داد: از دیگر خصوصیات یک کاندیدای اصلح از نگاه حضرت علی(ع) می توان به یکسان نبودن درستکار  و بد کار در نظرش، برخورد با مفاسد اقتصادی، نظارت دقیق بر اطرافیان، ریشه ستمکاریشان را با بریدن اسباب آن بخشکاند، سوء ظن به دشمن ، هیچ وقت به دشمن خوش بین نباشد،  توجه خاص به تجار، توجه به معیشت نظامیان، در دسترس مردم باشد و پای حرف مردم بنشیند و دیدارهای عمومی داشته باشه و  نظارت بر  زیر دستان و شایسته سالاری اشاره کرد.

رییس دادگستری زهک در ادامه با دعوت از عموم مردم برای حضور پرشور در انتخابات، عنوان کرد:  اهمیت انتخابات ایران برای خیلی از کشورها و تلاش در جهت تحت تاثیر قرار دادن آن به این جهت است که اولا انقلاب ما در طول 42 سال گذشته هم در موضوعات منطقه ای  و هم بین المللی از جایگاه کانونی برخوردار بوده و اینکه در بسیاری از کشورها یا انتخابات ندارند و یا اگر دارند فرمایشی است ، و کشورهایی که انتخابات واقعی دارند کم است.

وی خاطرنشان کرد:  کشور عزیز ما از محدود کشورهایی است که انتخابات به معنای واقعی در آن انجام می شود ، چرا که شخص انتخاب شده در تصمیم گیری ، ریل گذاری و تصمیم سازی بسیار موثر است ، به همین دلایل انتخاب ایران خیلی برای دیگر کشورهای جهان نیز مهم است.

اصغری در پایان با توصیه  به نامزدهای شوراهای شهر و روستا در جهت پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی، تصریح کرد: به ههمه نامزدهای انتخابات توصیه میکنم  تا با پایبندی به قانون و عدم ارتکاب جرائم انتخاباتی مشروعیت انتخاب و کار خود را زیر سئوال نبرند، چون که اگه با توسل به اعمال خلاف قانون و ارتکاب خدای ناکرده جرمی رای مردم را جلب کنند هم انتخاب آنها و هم اعمال آنها به عنوان عضو شورا در آینده خلاف شرع و مستوجب عقوبت هم دنیوی و هم اخروی خواهد بود .

انتهای پیام/


کد مطلب: 138358

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/138358/انتخابات-ایران-نمایشی-بی-نظیر-مردم-سالاری-دینی-نامه-۵۳-نهج-البلاغه-بهترین-نقشه-راه-انتخاب-اصلح

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir