تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۴
یکی از مهمترین خواسته های نابینایان سیستان و بلوچستان از رئیس جمهور آینده خود اشتغال است، آن ها می خواهند شاغل باشند حتی اگر به صورت نیروهای خدماتی و شرکتی به کار گرفته شوند تا بتوانند باری از دوش خانواده های خود بردارند و سربار آن ها نباشند.
اشتغال؛ مهم ترین خواسته نابینایان سیستان و بلوچستان از رئیس جمهور آینده
به گزارش عصرهامون؛ فردا روز سرنوشت و حضور در انتخابات است، انتخاباتی که می تواند برنامه ها و اهداف چهار سال آینده کشور را جهت دهی کند.

بسیاری از مردم از کرونا، مشکلات اقتصادی و ومعیشتی، بیکاری و بی پولی رنج می برند و سرمایه های خود را از دست داده اند، اما با این وجود فردا در وعده گاه همیشگی ملت ایران و پای صندوق های رای حضور می یابند تا با انتخاب اصلح، مهر باطل بر یاوه گویی های دشمنان و منافقان بزنند.

معلولان و نابینایان هم مانند دیگر اقشار جامعه خواسته هایی از رئیس جمهور دارند، آن ها حتی بیشتر از دیگران گرفتار مشکلات معیشتی و هزینه های درمان می شوند و به دلیل آن که نمی توانند در مشاغل مختلف مشغول به کار شوند همواره با مشکل اشتغال دست و پنجه نرم می کنند.

یکی از مهمترین خواسته های نابینایان سیستان و بلوچستان از رئیس جمهور آینده خود اشتغال است، آن ها می خواهند شاغل باشند حتی اگر به صورت نیروهای خدماتی و شرکتی به کار گرفته شوند تا بتوانند باری از دوش خانواده های خود بردارند و سربار آن ها نباشند.

علاوه بر آن مشکلات دیگر از جمله مسکن و ازدواج نابینایان هم با حل مشکل اشتغال آن ها به مرور حل می شود و می توانند کورسوی امیدی برای ادامه راه داشته باشند.

از افراد نابینا و کم بینا به عنوان اپراتور در ادارات استفاده شود

عباس خاک سفیدی، نماینده انجمن نابینایان ایران در سیستان و بلوچستان در این خصوص به خبرنگار ما بیان کرد: باید از مسئولان شرکت های دولتی پرسید شما چقدر به افراد معلول که توانایی کار را دارند فکر کرده اید؟

وی ادامه داد: آیا در مراکز تلفنی که فرد نابینا می تواند به راحتی کار کند و پاسخگوی تلفن های مردم باشد شما ترجیح می دهید از فرد بینا استفاده کنید یا سیستم ناکارآمد اپراتور گویا فعال کنید که ارتباط آن یک طرفه است؟

این مقام مسئول تصریح کرد: متاسفانه برخی از مسئولان به فکر کم کردن هزینه های شرکت یا سازمان خود هستند و این به هر بهایی باید برایشان ممکن شود.

نماینده انجمن نابینایان ایران در سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه پست اپراتوری مرکز تلفن در ردیف های پست استخدامی برخی از ادارات دیده نمی شود، در حالیکه می توانند از افراد نابینا و کم بینا برای این پست حتی در قالب نیروهای شرکتی استفاده شود.

خاک سفیدی گفت: شرکت هایی مانند شرکت آب و فاضلاب، برق منطقه ای، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری زاهدان و ارگان هایی که می توانند برای نابینایان کاری انجام دهند اما ایم کار را انجام نمی دهند که لازم است در راستای مسئولیت های اجتماعی گامی برداشته شود تا شاید تعدادی از نابینایان استان هم مشغول به کار شوند.

حل مشکل ازدواج و مسکن با شاغل شدن نابینایان

وی ادامه داد: نابینایان می توانند در بیمارستان ها به عنوان اپراتور یا نیروی شرکتی و خدماتی به کارگیری شوند، همچنین برای شرکت های توزیع برق و آب هم به عنوان اپراتور می توانند مشغول به کار شوند که این اتفاق هم نمی افتد.
 
خاک سفیدی ادامه داد: ما انتظار نداریم برای آن ها ردیف شغلی تعریف کنند، بلکه می توانند در قالب نیروی خدمات و اپراتور آن ها را جذب کنند، یکی از اعضای انجمن را برای کار در شرکت آب و فاضلاب روستایی سابق معرفی کردیم که همکاری نکردند.

وی بیان کرد: اگر مشکل اشتغال نابینایان حل شود، ازدواج و مسکن آن ها هم مرتفع خواهد شد، دغدغه نابیانیان اشتغال است که متاسفانه قانون به کار گیری سه درصد از معلولان در دستگاه های اجرایی تاکنون رعایت نشده است.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcg379qxak9wy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما