کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارشی از معضل کلیشه ای در شهرستان دلگان؛

سگ های ولگرد قوز بالا قوز شده اند/ شهرداری گلمورتی و محیط زیست پاسخگو باشند

عصرهامون , 11 شهريور 1400 ساعت 7:34

سگ های ولگرد در معابر و خیابان های موجب بروز مشکلاتی برای اهالی مرکز شهرستان دلگان شده اند.


به گزارش عصرهامون به نقل از صدای بلوچ، سگ های ولگرد در معابر و گذرگاه های شهر گلمورتی مرکز شهرستان دلگان به یک معضل اساسی برای اهالی این منطقه تبدیل شده است.

حمله به کودکان، زنان و افراد بیمار و همچنین شیوع بیماری های مختلف مانند هاری و خطرات دیگر ، از جمله مواردی است که موجب بروز مشکلات و معضلات عدیده ای از سوی این حیوان برای شهروندان مرکز شهرستان دلگان شده است.

 با توجه به نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس، خطر گازگرفتگی و حمله به دانش آموزان باعث نگرانی هایی برای والدین و خانواده های شهر گلمورتی شده است‌.


حسین بامری یکی از اهالی شهر گلمورتی به خبرنگار ما گفت: وجود سگ های ولگرد که اغلب به صورت گله ای در معابر مرکز شهرستان دلگان تردد می کنند و‌پرسه می زنند، موجب نگرانی دانش آموزان و والدین آنها شده است.

وی ادامه داد: از اداره محیط زیست شهرستان دلگان و شهرداری گلمورتی تقاضا داریم تا نسبت به جمع آوری و رفع این معضل اقدام کنند.

این شهروند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه احتمال می رود بعضی از سگ ها هار باشند ، انتظار می رود مرکز بهداشت شهرستان دلگان برنامه آموزشی لازم برای مردم و اهالی این منطقه در هنگام گازگرفتگی سگ ها داشته باشد.


 چندی قبل سگ های ولگرد و وحشی نوجوان 13 ساله ای را در یکی از محلات شهر گلمورتی زخمی کردند و اگر مردم محلی به فریاد آن پسر نوجوان نرسیده بودند، احتمال مرگ وی حتمی بود.

عبداللهی یکی از بستگان این نوجوان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: این نوجوان هنگامی که در مسیر برگشت از موتور پمپ کشاورزی به خانه اش بود، سگ های وحشی به او حمله کرده اند.

وی عنوان کرد: اهالی محله موتور دهقانی این نوجوان را از میان چنگال سگ های وحشی نجات داده و خانواده اش او را به مرکز درمانی شهر گلمورتی انتقال داده اند.

این شهروند دلگانی ادامه داد: وجود سگ های ولگرد در محله های شهر گلمورتی معضل جدی برای ما مردم شده است به طوریکه که تردد برایمان سخت و دشوار شده است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: از مسئولان شهر گلمورتی تقاضا داریم با توجه به اینکه کمتر از ۲۰ روزدیگر فصل بازگشایی مدارس و وجود این سگ های ولگرد معضلی برای دانش آموزان است، نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.



انتهای پیام/


کد مطلب: 141348

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/141348/سگ-های-ولگرد-قوز-بالا-شده-اند-شهرداری-گلمورتی-محیط-زیست-پاسخگو-باشند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir