تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۶
شهید میرحسینی در وصیت نامه‌اش خطاب به هم رزمانش به ویژه حاج قاسم سلیمانی گفته است: علت عمده بریدن از جنگ و فشار ناشی از آن را در مسائل عقیدتی و روحی پیدا کنید.
توصیه شهید میرحسینی به سردار سلیمانی چه بود
به گزارش عصرهامون، شهید حاج قاسم میرحسینی، جانشین و قائم مقام حاج قاسم سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله از شهدای کم نظیر و کمتر شناخته شده دوران دفاع مقدس است که به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۰ معرفی شد.
 
در وصف این شهید والا مقام همین بس که سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» در آخرین حضورش در دفتر کار خود بر عکس او بوسه زد و همواره در نبردها به او توسل می کرد.

اما شهید میرحسینی در وصیت نامه‌اش خطاب به هم رزمانش به ویژه حاج قاسم سلیمانی نوشته است: «سخنی با برادران عزیزم، همرزم‌ها و همسنگری‌های قدیمی، مخصوصاً حاج قاسم سلیمانی، شاید مصلحت و مشیت حق بر این باشد که توفیق شهادت پیدا کنم و در این دار فانی همدیگر را وداع کنیم. لازم دیدم چند جمله به عنوان درد دل و ره آورد چندین ساله جنگ و درس‌هایی که حقیر گرفتم و بعضی‌ها را توفیق پیدا کردم به کار بندم و بعضی‌ها را دیر متوجه شدم یاد آور شوم.»

اول آنکه در جنگ هستید هیچ برنامه‌ای از پیامدهای زندگی شما را در امر جنگ و برنامه‌ریزی‌های آن سست و کم مقاومت نکند.

بدانید که علت عمده بریدن از جنگ و فشار ناشی از آن را در مسائل عقیدتی و روحی پیدا کنید نه در کمبودهای آموزشی کادری و تجهیزاتی برای مثال اگر به قیامت معاد محشر روز رستاخیز معتقد باشیم و باور کنیم همه هست و بر حق حق هم هست، هرگز از مرگ فرار نمی‌کنیم و هرگز دل به دنیا نخواهیم بست ولی چون روح ملکوتی نیست به باورهای حضرت حق رشد کافی نکرده است و فنایی درگاه عبودیت حق نگردیده است و قدرت کافی در برابر فشارهای مادی را ندارند. همیشه دل زدگی، کدورت، نیش زبان، زخم زبان زدن و بعضاً بریدن از جنگ را فراهم می‌آورد.

توصیه دیگر این شهید والامقام این مهم بود که، هیچ چیزی را به دل راه ندهید به حدی که الله شود و جای الله اصلی را بگیرد که حضرت حق سریعاً از آن دل، رخت برمی بندد، راحتی‌های جنگ را سر همدیگر تقسیم کنید و مشکلات را نیز چنین کنید.
وی در بخش دیگر از وصیت نامه خود بیان کرده بود که رده‌های پایین همیشه قوت قلب رده‌های بالا باشند و بالایی‌ها پدر و برادر بزرگ پایینی‌ها.

میرحسینی به این نکته نیز اشاره کرده بود که، در پیشگاه خداوند شهادت می‌دهم بسیجی‌ها اسوه‌ها و سنبل رزمندگان زمان انبیا و اولیا هستند و نباید با بودن چند غیر بسیجی در لباس آنان همه را به یک چشم دید.

وی در بند دیگری توصیه کرده و گفته است؛ امت حزب الله، خانواده معظم شهدا، مفقودالاثرها، اسرا و جانبازان و سایر اقشار که ذی حق انقلاب اسلامی می‌باشد. به حق همراه امام و مقاوم با امام حرکت کردند و باید برادران به عنوان پیشتازان این حرکت گرمی و نشاط و حرارت و سرعت بیشتر از بقیه داشته باشند.

میرحسینی در ادامه وصیت نامه خود نوشته است، من حقی بر گردن هیچکدام از شما ندارم و انتظار دارم مرا عفو کنید و از سایر برادران آشنا برایم حلالیت و عفو طلب کنید و من اگر حقی داشته باشم همه را می بخشم.

منتظر نباشید تا قدرت بگیرید بلکه حرکت کنید تا قدرت بگیرید

در ادامه توصیه های مالک اشتر سپاه و سیدالشهدای شهدای سیستان وبلوچستان آمده است؛ که در پایان صحبتم، سخنی با مسئولین رده بالا از لشکر مخصوصاً برادر شمخانی دارم که بنا به صحبت حضرت امام؛ "منتظر نباشید تا قدرت بگیرید بلکه حرکت کنید تا قدرت بگیرید" انتظار می‌رود با توجه به نیاز استان سیستان و بلوچستان و ارزش استراتژیکی آن با بودن کادر موجود در لشگر سرمایه گذاری شود و آنجا در قالب یگان مستقل ولی تحت امر لشکر ثارالله یا هر یگانی صلاح دیدند در جنگ خدمت کند و در راستای ارتش بیست میلیونی گامی بلند برداشته شود.

 انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcgzq9qtak9ty4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما