تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۵
مجتبی کیخا گفت: سال ۹۰ خودروی شخصی ام را فروختم و برای اعزام تیم هزینه کردم، اما با وجود زحمات از من به عنوان فردی سیاسی یاد می کنند.
خودروی شخصی ام را برای ورزش فروختم/مسئولان حمایت نمی کنند؛ به ما سیاسی هم نگویند
به گزارش عصرهامون؛ در پی گلایه ورزشکاران سپک تاکرا و هاکی مبنی بر بی مهری مسئولان ورزش و جوانان گزارش های متعددی با عناوین "استعدادهایی که در آتش بی‌توجهی مسئولان می‌سوزند" "مرگ تدریجی استعدادهای ورزشی سیستان و بلوچستان" و "تکرار قصه پر غصه هاکی بازان و گوش ناشنوای مسئولان " در این پایگاه خبری منتشر شد.

با توجه به ادامه دار شدن گلایه ها از عدم رفع مشکلات، به تازگی در نشستی با حضور مدیرکل ورزش و جوانان این دغدغه ها مطرح و موضوع توسط خبرنگار ما پیگیری و در نهایت گزارشی با عنوان "گلایه ورزشکاران هاکی و سپک تاکرا از بی مهری ها/مدیرکل ورزش و جوانان: معترضان اهداف سیاسی دارند" در این پایگاه خبری به منتشر شد.

از جوانی مان گذشتم و ۳۰ ملی پوش تحویل کشور دادیم

در همین راستا، مجتبی کیخا، مسئول کمیته سپک تاکرا با اعتراض به گفته های مطرح شده از سوی مدیرکل ورزش و جوانان در گفت و گویی با خبرنگار ما بیان کرد: سال هاست تلاش کردیم، از جوانی مان گذشتیم، رشته ای را که در استان مطرح نبود، برجسته کردیم، به قهرمانی رساندیم و ۳۰ ملی پوش تحویل کشور دادیم.

وی افزود: از زمانی که ورزش بوکس به سالن حجاب مجموعه ورزشی ۱۷ شهریور که قبل از آن تمرینات سپک تاکرا در آن انجام می شد، منتقل شد، ما مکانی برای تمرین نداشتیم، کاش قبل از واگذاری سالن این کمیته به بوکسورها برای ورزشکاران ما نیز جهت تمرین مکان مشخص می کردند. با توجه به این شرایط فقط مدتی در سالن هفت تیر و بعد از آن مدت کوتاهی در سالن های دهکده المپیک و شهید حسین فهمیده تمرین می کردیم.

کیخا اظهار کرد: بعد از رقابت های المپیاد ایرانیان که به میزبانی استان برگزار شد و به مقام اول دست پیدا کردیم، تاکنون سالنی برای تمرین نداشتیم. برای پیگیری و رفع این مشکل با اداره کل ورزش و جوانان مکاتبه انجام دادیم، اما هیچ زمانی پیگیر نبودند. درست است که شرایط کرونایی بود، اما زمانی که سالن ها بازگشایی شد هم همکاری صورت نگرفت، در حالی که ورزشکاران دیگر رشته ها تمرین می کردند.

وی گفت: مدیرکل ورزش و جوانان مدعی شده به دلیل این که در مجمع انتخابات رای نیاوردم، اکنون گلایه مند هستم، آن ها در انتخابات هیئت دخالت کردند، در این مجمع بنده و محمد میر به عنوان کاندیدا حضور داشتیم، اما از نظر وی من با سابقه ورزشی سیاسی محسوب می شود، اما میر که هیچ سابقه ای در ورزش ندارد و معاون دانشگاه علوم پزشکی است، رئیس هیئت معرفی می شود.

حداقل در ۱۰ رشته مدرک داوری و مربیگری دارم

مربی تیم ملی سپک تاکرا تصریح کرد: از سوم دبستان در تیم های والیبال و فوتبال استان بازی و اولین مقام قهرمانی کشور را در همین پایه کسب کردم، هنرستان تربیت بدنی درس خواندم، تا مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده تربیت بدنی هستم، حداقل در ۱۰ رشته مدرک داوری و مربیگری دارم، از ۹ سال قبل به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شدم، آن وقت از من به عنوان شخصی سیاسی یاد می کنند، ولی فردی که اصلا فعالیت ورزشی نداشته است، ورزشی محسوب می شود.

وی افزود: مدیرکل ورزش و جوانان از هزینه ۱۸۰ میلیون تومانی برای میزبانی سپک تاکرا سخن گفته، انتظار می رود که شفاف سازی کنند این مبلغ کجا هزینه شده است، ۱۵ نفر عوامل اجرایی ما بودند که به حساب هیچ کس پولی واریز نشده است. همچنین ادهم کرد مدعی شده است که پیگیری های ورزش و جوانان بعد از میزبانی مسابقات کشوری در سال ۹۸ سبب معرفی من به تیم ملی شده و از سویی برای اولین بار قهرمان شدیم، اگر این گونه است، کاپ هایی که در اختیار داریم و از سال ۸۹ به بعد به یادگار مانده، از کجا آمده است؟ از سویی من از سال ۹۱ تاکنون کمک مربی و مربی تیم ملی بوده ام، برای همه حرف هایم سند دارم، اگر اطلاعات ندارند چرا کذب می گویند؟ انتظار تعریف نداریم، اما واقعیت ها را بگویند.

وی اذعان کرد: مدیرکل ورزش و جوانان از حمایت مالی این اداره کل از "سرابندی" ورزشکار سپک تاکرا خبر داده، این حرف درست است، چراکه اسپانسر تیم ملی دقیقه ۹۰ اعلام کرد که امکان حمایت مالی ندارد، بنابراین قرار شد که هزینه ورزشکاران هر استان از طریق خودشان تامین شود، استان مرکزی هفت ورزشکارش را حمایت کرد، اما از بین ۶ ورزشکار سیستان و بلوچستان در تیم ملی، از سوی اداره کل ورزش و جوانان با پرداخت ۲ میلیون تومان فقط از همین یک ملی پوش حمایت شد، ۴ میلیون تومان دیگر را بنده از جیب دادم.

خودروی شخصی ام را برای ورزش فروختم

کیخا اظهار کرد: سال ۹۰ خودروی شخصی ام را فروختم و برای اعزام تیم هزینه کردم، اما با وجود زحمات از من به عنوان فردی سیاسی یاد می کنند، مدیرکل ورزش و جوانان که نمی تواند پاسخگوی مطالبات ما باشد به حرف های کذب روی می آورد. هدف ما پیشرفت بچه های این خطه است. از ۹۲ تاکنون سیستان و بلوچستان موفق ترین استان کشور در رشته سپک تاکرا بوده و همیشه روی سکو قرار گرفته است.

وی با بیان این که در حوزه ورزش ایثار کردیم، گفت: ما که خاک ورزش خوردیم و ورزشکار هستیم باید در خانه بنشینیم تا یک نفر از علوم پزشکی پست بگیرد، از سال ۹۶ سرمربی تیم ملی امید بودم، اکنون دستیار من سرمربی تیم ملی ترکیه شده است، اما در استان حتی یک پست به من نمی دهند. اگر به خودشان یک سال پول ندهند آیا به مسئولیت شان ادامه می دهند؟ ما به خاطر جوانان این خطه از همه چیز خودمان گذشتیم.

کیخا اضافه کرد: مسئولان ورزش و جوانان شفاف سازی کنند که پول هیئت های ورزشی کجا می رود، چراکه آن ها به راحتی فاکتور سازی می کنند، در ارتباط با نتیجه انتخابات هیئت انجمن های ورزشی، همه جا به صورت قانونی اعتراض کردم، چراکه آدم پیگیری هستم و اگر این گونه نبود سپک تاکرا پیشرفت نمی کرد. باید بگویند که چرا در انتخابات هیئت از من حمایت نکردند، کسی حمایت شد که حتی نمی داند سپک تاکرا چیست.
 

مسئولان حمایت نمی کنند؛ به ما سیاسی هم نگویند

وی درباره عدم واگذاری مکان تمرین به ابوالفضل پور امامی و گفته مدیرکل ورزش و جوانان مبنی بر این که این ورزشکار هیچ مراجعه ای برای سالن نداشته است، گفت: ورزشکار که برای گرفتن زمان و مکان تمرین مراجعه نمی کند، نامه نگاری از سوی مسئول کمیته انجام می شود، متاسفانه با وجود ۳۰ ملی پوش و این که سیستان و بلوچستان یکی از قطب های سپک تاکرا در ایران است، این ورزشکاران از اولین امکانات که همان سالن تمرین است، بی بهره هستند، انتظاری از مدیرکل ورزش و جوانان نداریم، اما به ما سیاسی هم نگویند.

مسئول کمیته سپک تاکرای سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در سال  ۲۰۱۶ به عنوان مربی با تیم ملی مسابقات جهانی حضور داشتم، برای پیشرفت این رشته در استان به همه استان های کشور که موفق بودند، با هزینه خودم سفر کردم تا الگو برداری کنم، در سال ۹۲ برای اولین بار توانستم ۲ تیم به مسابقات کشوری اعزام کنم که یکی دوم و دیگری سوم شد. اما اکنون هیچ کس برای تمرین نمی آید، چراکه انگیزه ای به ورزشکار و حتی من مربی نمانده است.

کیخا گفت: ابوالفضل پور امامی ورزشکار سپک تاکرای استان در مسابقات آنلاین جهانی که با شرکت ۳۵ کشور برگزار شد، مقام قهرمانی را کسب کرد، اما رئیس هیئت اطلاع ندارد و اداره کل ورزش و جوانان هم حتی یک متن تقدیر در فضای مجازی منتشر نکرد، تاکنون یک جلسه نگذاشتند تا سپک تاکرا را معرفی کنیم، ما که دغدغه داریم پشت خط هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت، مربی و استعداد در استان داریم اما در دو سال اخیر این رشته تعطیل بوده است و استعدادهای زیادی را از دست دادیم، با توجه به وجود تعداد زیادی ملی پوش و این که مرتب نتیجه می گیریم، انتظار احداث خانه سپک تاکرا داریم.

این پایگاه خبری آماده دریافت و انتشار پاسخ مسئولان ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان به این موضوع است و وظیفه خود می داند در راستای حل مشکلات شهروندان از جمله ورزشکاران پیگیر دغدغه های آن ها باشد.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcf1mdyjw6djea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما