تاریخ انتشار :جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۳
وزیر ورزش و جوانان گفت: وجود اسطوره ها و بزرگان زیاد در این دیار و همچنین زبان و گویش باعث شده فرهنگ غنی مهمان نوازی در سیستان و بلوچستان ماندگار شود.
سیستان و بلوچستان سرشار از ظرفیت در حوزه ورزش و جوانان/وجود اسطوره ها و بزرگان؛ دلیل ماندگاری ظرفیت مهمان نوازی در دیار رستم است
به گزارش عصرهامون؛ حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان سیستان و بلوچستان بیان کرد: جوانان چشم و چراغ کشور هستند و جایگاه خاصی در نزد مقام معظم رهبری و رییس جمهور دارند. خوشحالیم که در هفته بسیح این توفیق به دست آمد که در خدمت عزیزان در سیستان و بلوچستان باشیم.

وی افزود: سیستان و بلوچستان جزو استان‌هایی است که هنوز گویش، لباس سنتی و مهمان نوازی منحصر به فردی دارند و هنوز اصالت مردم این استان حفظ شده که اتفاق بسیار بزرگی است.

این مقام مسئول گفت: وجود اسطوره ها و بزرگان زیاد در این دیار و همچنین زبان و گویش باعث شده این فرهنگ غنی در سیستان و بلوچستان ماندگار شود. اگر می خواهیم مباحث فرهنگی جوانان را دنبال کنیم باید فرهنگ کهن ایران را جدی بگیریم. باید در هر مکانی که به ورزش و امور جوانان مربوط است در وهله اول بحث فرهنگ اصیل ایرانی را در نظر داشته باشیم و سرلوحه کار خود قرار دهیم.

سجادی افزود: باید به ورزشکاران و جوانان خود مشورت دهیم که در زندگی دچار مشکل و سردرگمی نشوند. نیاز است که مراکزی داشته باشیم که بتوانند به جوانان مشاوره دهند. بیانیه گام دوم یکی از اسناد مهم ما است و ملاک و سعی ما این است که اهداف بیانیه گام دوم انقلاب عملی شود. اینکه طبق این بیانیه بتوانیم در اداره کشور از جوانان استفاده کنیم.

وی بیان کرذ: هدف ما در معاونت امور جوانان این است که بهترین استفاده را از سمن ها کنیم. اینکه ۳۷۰۰ سمن در کشور داریم اتفاق خوبی است ولی باید با برنامه ریزی از این سمن ها برای توسعه کشور استفاده کنیم. جوانان ما ندیده پای ارزش‌های انقلاب ایستاده اند و این بسیار ارزشمند است.

‍ حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای توسعه فضاهای مورد نیاز اجرای برنامه های جوانان، باید پروژه‌های نیمه تمام این حوزه تکمیل شود؛ گفت: کانون اجتماع و گردآوری جوانان برای ظهور و بروز استعدادهای جوانان با تکمیل پروژه های نیمه تمام این حوزه محقق می شود.

وی اضافه کرد: تدوین اسناد و برنامه‌های توسعه‌ای با نگاه به آینده که جوانان آن را شکل می‌دهند انجام می‌شود و اگر جوانان نباشند امید به آینده وجود ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سیستان و بلوچستان جوانترین استان کشور است؛ تصریح کرد: اگر انرژی و شور و شوق جوانان در مسیر درست هدایت و تربیت نشود؛ می تواند به یک تهدید مبدل گردد لذا باید با تکمیل زیرساخت‌ها و توسعه فضاهای مورد نیاز جوانان زمینه تشکیل کانون های اجتماع و گردآوری جوانان را فراهم کرد تا استعدادهای جوانی ظهور و بروز پیدا کند.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان سیستان و بلوچستان ادامه داد: مفهوم محرومیت به معنای استعداد داشتن نیست بلکه عدم استفاده از استعدادهاست که محرومیت را به دنبال دارد.

مدرس خیابانی با اشاره به مدال‌آوری دانیال شه بخش در مسابقات جهانی بوکس و دیگر قهرمانان مدال‌آور استان و کسب مقام برتر سمن‌های استان در عرصه جهانی در کشور روسیه را گواه استعداد فراوان جوانان استان ذکر کرد و افزود: اگر نگاه به ظرفیت انسان افزایی متمرکز شود و ارتباط منطقی بین جوانان و گروه‌های مختلف برقرار شود، استعدادهای نهفته جوانان شکوفا و در عرصه بین‌المللی نمایان می شود.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcb9fb8wrhba9p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما