کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تمام تیم‌های لیگ برتری مایل به برگزاری دیدارهای نهایی کشتی در تهران بودند؛

سوریان: راه پوشیدنِ دوبنده تیم ملی کشتی از چرخه انتخابی می‌گذرد/ ۱۰ روز تا برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور زمان داریم

7 آذر 1400 ساعت 8:31

نایب‌رئیس فدراسیون کشتی گفت: اگر کشتی‌گیری می‌خواهد به دوبنده تیم ملی برسد، تنها راهش حضور در چرخه انتخابی تیم ملی است.


به گزارش عصرهامون به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی؛ حمید سوریان، نایب‌رئیس فدراسیون کشتی پیرامون لیگ برتر اظهار داشت: شاهد لیگ پویایی بودیم و با توجه به این که به دلیل برگزاری بازی‌های المپیک توکیو، مسابقات جهانی نروژ در اواسط مهرماه برگزار شد؛ وقت ما برای برگزاری لیگ کم بود اما هدف فدراسیون کشتی برگزاری بهتر لیگ امسال نسبت به ۲ سال گذشته، همچنین منفعت اقتصادی و بالا رفتن سطح آمادگی فنی و جسمانی کشتی‌گیران بود که خدا را شکر استقبال خوبی از لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی به عمل آمد و ما توانستیم لیگ را از حالت متمرکز خارج ساخته و مسابقات مقدماتی را به نحو مطلوب و به میزبانی استان های مختلف برگزار کنیم.

وی درباره زمان برگزاری مرحله نهایی رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی و آزاد بیان داشت: مرحله نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی پیش از این قرار بود پنج‌شنبه ۱۱ آذرماه برگزار شود اما با توجه به این که نهاد دیگری پیش از ما سالن را اجاره کرده بود، با رضایت تمامی تیم‌های حاضر در مرحله نهایی، مسابقات در روز ۱۶ آذرماه برگزار خواهد شد.
 
دارنده مدال طلای المپیک و ۶ مدال طلای جهان عنوان داشت: با توجه به این که فدراسیون کشتی امکانات خوبی را به منظور اسکان تیم‌ها در کمپ تیم‌های ملی کشتی دارد و همچنین سالن ۱۲ هزار نفری نیز اصلی‌ترین سالن برگزاری مسابقات ما محسوب می‌شود، تمامی تیم‌ها علاقه‌مند بودند که فینال رقابت‌های لیگ در تهران و این سالن برگزار شود.
 
وی در ادامه اذعان داشت: البته فدراسیون نهایت همکاری را با تیم‌ها خواهد داشت و امکانات خانه‌های کشتی، قطعا از امکانات سایر شهرستان‌ها بهتر خواهد بود. نزدیکی خانه‌های کشتی به سالن مسابقات یکی از مزیت‌ها نیز محسوب می‌شود. امیدوارم که روزهای ۱۶ و ۱۸ آذرماه رقابت‌های خوبی را در مرحله نهایی شاهد باشیم.
 
نایب‌رئیس فدراسیون کشتی تأکید داشت: البته یکی دیگر از حسن‌های برگزاری مسابقات در سالن ۱۲ هزار نفری و در شهر تهران پوشش رسانه‌ای و تلویزیونی مسابقات است که ما رایزنی‌های لازم را برای پخش مستقیم این مسابقات از شبکه ۳ و ورزش سیما انجام داده‌ایم.
 
سوریان درباره تمهیدات فدراسیون کشتی برای این مسابقات ابراز داشت: لیگ برای فدراسیون بسیار بااهمیت بوده و هر ۸ تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی رضایت خود را از برگزاری این مسابقات در تهران و سالن ۱۲ هزار نفری اعلام کرده‌اند. ضمن این که به دنبال حضور تماشاگران در سالن مسابقات نیز هستیم.
 
قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن عنوان داشت: هدف فدراسیون کشتی برگزاری مسابقات پاک است؛ به همین منظور با ستاد مبارزه با دوپینگ قرارداد همکاری داریم و قطعا با حضور افسران مبارزه با دوپینگ، هم در مرحله نیمه نهایی و هم در در دیدارهای رده‌بندی و فینال، آزمایش دوپینگ به صورت گسترده و چند برابر بیشتر نسبت به مسابقات قبلی به عمل خواهد آمد. روند انجام آزمایشات گسترده در رقابت‌های سایر رده‌ها از جمله رده جوانان نیز به همین نحو و با همین گستردگی خواهد بود.
 
وی در خصوص زمان برگزاری مرحله نهایی فرنگی و مسابقات قهرمانی کشور تصریح داشت: به‌هرحال مسابقات جهانی نروژ در اواسط مهرماه برنامه‌های فدراسیون را فشرده کرده اما پس از مسابقات لیگ، کشتی‌گیران حدود ۱۰ روز زمان تا برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور خواهند داشت.
 
نایب‌رئیس فدارسیون کشتی پیرامون رقابت های قهرمانی کشور اذعان داشت: چند سالی بود که این مسابقات کم رنگ شده بود اما امسال این مسابقات در چرخه انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی لحاظ شده و به عنوان اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین مرحله انتخاب نفرات محسوب می‌شود. کشتی‌گیرانی که سهمیه حضور در مراحل بعدی چرخه را ندارند، می‌بایست حتما در این مسابقات شرکت کنند؛ در غیر این صورت شانسی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی نخواهند داشت.
 
سوریان تأکید داشت: هم در کشتی فرنگی و هم در کشتی آزاد مراحل مختلفی برای چرخه انتخابی درنظر گرفته شده اما با توجه به تفاوت شرایط تمرینی تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد، سرمربیان تیم‌های ملی تفاوت‌هایی در نحوه اجرای این چرخه در نظر گرفته‌اند. موضوع مهم و مدنظر فدراسیون و کادرفنی اجرای تمام و کمال چرخه است، چرا که کسب نتیجه در مسابقات پیش رو مهم‌ترین هدف فدراسیون و کادرهای فنی‌ست.
 
نایب رئیس فدراسیون کشتی بیان داشت: هم در رقابت‌های المپیک و هم در رقابت‌های جهانی نروژ، سرمربیان ما نشان دادند که به چرخه انتخابی تیم ملی پایبند هستند. و فدراسیون نیز ضمن اعلام کامل حمایت از محمد بنا و پژمان درست‌کار، محکم پشت سر آن ها ایستاده و از برنامه‌های‌شان دفاع می‌کند.
 
سوریان در پایان گفت: اگر کشتی‌گیری می‌خواهد به دوبنده تیم ملی برسد، تنها راهش حضور در چرخه انتخابی تیم ملی و طی مراحل آن است و قطعا هر کس که شایسته‌تر باشد، به حق خود خواهد رسید.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 144046

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/144046/سوریان-راه-پوشیدن-دوبنده-تیم-ملی-کشتی-چرخه-انتخابی-می-گذرد-۱۰-روز-برگزاری-رقابت-های-قهرمانی-کشور-زمان-داریم

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir