تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۱
عبدالرسول خدمتی گفت: برپایی کمپین تست تشخیص اچ آی وی جهت ارتقاء سطح آگاهی عموم مردم در خصوص این بیماری، آموزش و معرفی مرکز مشاوره بیماری های رفتاری است.
ایجاد مرکز و ارائه خدمات رایگان به مبتلایان اچ ای وی در چابهار/ تشخیص به موقع بیماری و توجه همگانی برای درمان موثر است
به گزارش عصرهامون، عبدالرسول خدمتی؛ رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: کمپین تست تشخیص اچ آی وی از ۲۰ آبان ماه تا ۲۰ آذرماه با شعار «برای آگاهی از سلامت خود، من هم آزمایش اچ ای وی می دهم» در شهرستان چابهار همزمان با سراسرکشور برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: هدف از این کمپین در سالیان اخیر تسریع در روند بیماریابی و شناسایی زود هنگام افراد مبتلا است.
 
رئیس مرکز بهداشت چابهار تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا تمرکز وزارت بهداشت بیشتر در مورد مهار این بیماری و خدمات رسانی به بیماران کرونایی بود، اما اکنون با فروکش کردن کرونا این کمپین راه اندازی شده تا بتوانیم به هدف برنامه ریزی شده در بحث کاهش مبتلایان به اچ آی وی دست یابیم.
 
وی افزود: با تلاش کارشناسان مرکز مشاوره بیماری های رفتاری مرکز بهداشت چابهار، افرادی که به این مرکز مراجعه می کنند علاوه بر حفظ اصل محرمانه بودن اطلاعات آنها، در صورت تشخیص ابتلا به اچ آی وی بلافاصله به درمان متصل می شوند و تمامی اقدامات درمانی از قبیل آزمایشات و دریافت دارو کاملا رایگان است.
 
خدمتی گفت: درمان ها متناسب با فاز بیماری انجام می شود که باعث کاهش بار ویروس، تقویت سیستم ایمنی و در نتیجه به کنترل بیماری می انجامد.
 
وی تشخیص زودهنگام بیماری را عامل مؤثری در درمان بیماری عنوان کرد و ادامه داد: افرادی که به هر دلیل گمان بر مبتلا بودن می کنند باید هرچه زودتر به مرکز مشاوره بیماری های رفتاری مراجعه کنند تا اقدامات لازم برای آنها صورت گیرد.
 
رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار خاطر نشان کرد: بیماری اچ ای وی با اتصال مداوم به درمان، قابل درمان است و با کاهش بار ویروسی، فرد مبتلا می تواند همانند سایر افراد جامعه و بدون دغدغه به زندگی طبیعی خود ادامه دهد.
 
وی گفت: نصب بنرهای اطلاع رسانی در سطح شهر، برپایی پایگاه های سیار آموزشی و انجام تست سریع اچ آی وی ، توزیع بروشورهای آموزشی در بین افراد، انتشار پیام های آموزشی در فضای مجازی و همکاری با دستگاه های اجرایی شهرستان چابهار  از جمله اقداماتی بوده است که تاکنون در این کمپین اجرا شده است.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcaiyn6a49nyw1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما