تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۳
وزیر کشور با بیان اینکه با دشمن نباید مسامحه کرد و همواره باید آماده مقابله با آنها بود، گفت: دشمن به دنبال تضعیف رمز و راز ماندگاری ملت ایران است.
دشمن به دنبال تضعیف رمز و راز ماندگاری ملت ایران است
به گزارش عصرهامون به نقل از راه دانا؛ احمد وحیدی عصر دوشنبه در یادواره شهید سرلشکر محمد ناصر ناصری و مجاهدین بدون مرز خراسان جنوبی اظهار کرد: شهدا ستارگانی هستند که راهگشای راه ما هستند و این یک طرف ماجرا است که جبهه رحمانی و الهی است.
 
وی ادامه داد: طرف دیگر ماجرا جبهه استکبار است که دیدید آمریکایی‌ها با مردم افغانستان چه کردند و آنها را دچار مشکلات متعدد کردند.
 
وی عنوان کرد: مردم افغانستان پرکار و پرتلاش بودند در برابر استکبار شرق قد خم نکردند اما استکبار غرب با سلاح سخت و نرم وارد شد و تلاش کردند فرهنگ مردم را عوض کنند و با کانال‌های مجازی و دولتی و غیر دولتی به دنبال تغییر فرهنگ مردم این کشور رفتند.
 
وزیر کشور با بیان اینکه دشمن به دنبال ماندن خود و غارت کشورها است، بیان داشت: غفلت مقدمه غارت است که دشمن با جنگ نرم این غفلت را ایجاد می‌کند.
 
وی با بیان اینکه غارت و غفلت در بیان رهبری تشریح شده است، گفت: برخی در غارت شدگی به دنبال مبرا و تطهیر نشان دادن دشمن هستند.
 
وحیدی بیان کرد: در کشور خودمان دیدید که عده‌ای تلاش کردند ستم کاری و خباثت آمریکایی‌ها را در بیانات و دست نوشته‌های مسموم خود مبرا و تطهیر کنند.
 
وی تصریح کرد: برخی می‌خواهند دشمن را دوست نشان دهند که خداوند می‌فرماید: «شیطان دشمن است و شما هم دشمن بگیرید او را دوست فرض نکنید».
 
وزیر کشور با بیان اینکه رزمندگان ما در دفاع از اسلام مرز نمی‌شناسند چرا که مکتب ما مرز نمی‌شناسد، گفت: شهید ناصری و شهدا بسیار دلاورانه رفتند.
 
وی با تاکید بر اینکه پیام شهدا باید به جوانان و نسل‌های آینده رسانده شود، گفت: پیام شهید ناصری‌های ما این است که دشمن را دشمن بگیرید و با دشمن مسامحه نکنید و برای مقابله با آنها آماده باشید و از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنید چرا که رمز سربلندی ملت همین است.
 
وحیدی گفت: دشمن به شدت تلاش می‌کند تا راز ماندگاری را بشناسد و آن را تضعیف کند.
 
وزیر کشور  در ادامه متانت، تسلط بر خود، فداکاری، هوش بسیار، استواری در کار و تسلط روحی بر کسانی که با او حشر و نشر داشتند را از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید ناصری اعلام کرد و گفت: این شهید بزرگوار با همه وجود در خدمت ملت بزرگ و شریف افغانستان بود و از اختلافات که در افغانستان به وجود آمده بود، بسیار ناراحت بود و تلاش می‌کرد تا این اختلافات را حل کند که بسیار در این زمینه مؤثر بود.
 
وی اضافه کرد: شهید ناصری با ایفای نقش میانجیگری در این باره ورود می‌کرد و همه جریانات افغانستان او را به حسن خلق می‌شناختند و این شهید بزرگوار با استفاده از توانمندی خود از کشتارهای بزرگ جلوگیری کرد و در این راه خطرات بسیاری را تحمل کرد تا بتواند به جبهه اسلامی و مقاومت برای مقابله با دشمن کمک کند.
 
وی تصریح کرد: شهدای که این یادواره به یاد آنها برگزار می‌شود هم شهیدند و هم مهاجر که با مهاجرت خود برای اعتلای دین خدا شهید شدند و از فضیلت مجاهدان فی سبیل و شهادت برخوردار شدند.
 
وحیدی با بیان اینکه خط شهادت یک جریان و تاریخ است و ما مفتخریم که در راستای این تاریخ با شکوه قرار گرفته‌ایم، گفت: جامعه و تاریخ مردم ما در این بستر انسان ساز حرکت می‌کنند و اگر جامعه ما امروز در مقابل انواع مشکلات مقاومت می‌کند به خاطر این است که از شهدا درس گرفته است.
 
به گفته وی چون در جامعه ما یاد شهید و خانواده شهدا است جامعه‌ای زنده است و جوامع غربی به ظاهر دارای حیاتند و چون شهید و بشارت شهید ندارند، حیاتی ندارند و امیدواریم بر معرفت خود نسبت به شهدا بیفزاییم و راه نورانی آنها را ادامه دهیم.
 
انتهای پایم/
https://www.asrehamoon.ir/vdcgzt9qyak9tq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما