کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم؛

ولایت پذیری و ولایت مداری از شاخصه های بارز سردار سلیمانی بود

13 دی 1400 ساعت 13:56

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر پور گفت: سردار سلیمانی هم ولایتمدار ، ولایت پذیر و هم ولایت افزا بود.


به گزارش عصرهامون به نقل از پهره، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبرپور، نماینده ولی فقیه سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در مراسم دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی در دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهر بیان کرد: 730 روز قبل چنین یومی خبر تلخ و رنج آور شهادت سردار دلها را شنبدیم و حاج قاسم شخصیتی بود که در دامان مادر روستایی ۶۵ سال پیش پا به دنیا گذاشت و خار چشم استکبار شد و مهم ترین ویژگی شخصیتی او خدا محوری بوده است.

وی افزود: در وهله اول سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خود را بنده خدا و مطیع حضرت حق می دانست و نام و یاد او از خودش برای دشمنان ترس آور است و در دل آنان وحشت راه می اندازد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ویژگی بعدی شخصیتی سردار دلها ولایت محوری بوده و حاج قاسم اهل شعار نبود ولایت مدار بود و خود را سرباز ولایت می دانست و مانند برخی ولایت ستیز و ولایت گریز نبود.

وی اضافه کرد: تنها و فقط ادعای ولایت کسی را محبوب دلها نمی کند، بلکه باید معتقد واقعی به ولایت بود و در برابر تدابیر ولایت باید سر تعظیم فرود آورد نه اینکه مقابله و ایستادگی کرد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی زمان شناسی و دشمن شناسی بود که خیلی ها دوست و دشمن خود را در عرصه داخل و بین الملل نمی شناسند. دشمن شناسی ریشه اش در قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر پور خاطرنشان کرد: توهین به مقدسات برادران اهل سنت و اهل تشیع حرام است، هر کسی خلاف وحدت و سیره و سنت نبوی قدم بردارد جیره خواری بیش نیست.

وی تصریح کرد: حاج قاسم هیچ جا تردید نکرد که وهابیت و داعش دشمن هستند و باید به مقابله با آنان پرداخت و استکبار هزینه های زیادی برای نابودی ایران کرد اما برخی باید بدانند هیچ وقت مبارزه جای مذاکره را نمی گیرد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه اهل تشیع شهرستان ایرانشهر بیان کرد: جلسه بسیار ارزشمند بوده و خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند و شهید سلیمانی یک شاخصه ی بسیار مهمی داشت که این شاخصه متمایز از همه شاخصه های دیگر است که محوری ترین و مهم ترین موضوع ارکان نظام و ولایت بوده و به نوعی رکنی است که نظام و انقلاب ما را به نوعی این علمداری در این قسمت شکل داده عمود خیمه است که مربوط به مبحث ولایت است.

وی افزود: از وصیت نامه سردار سلیمانی به عنوان ولایت نامه یاد می شود و تمام صحبت و انگشت اشاره شهید و مسیر اش این بوده هر خیمه عمودی دارد و عمودش ولایت است.

این خطیب جمعه تصریح کرد: هر کسی می خواهد خدمتگزار خیمه اسلام مکرم باشد طبیعتا باید پشت سر ولایت حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر خیمه سرپا است به واسطه عمود و ستون است، ستون آن ولایت بوده و صاحب ایام صدیقه الطاهره حضرت زهرا(س) فرموده اگر مردم به دور ولی خدا بچرخند هرگز دچار تفرق نخواهند شد.

حجت الاسلام بزمانی اذعان کرد: اگر امروز در جامعه جهانی مسلمین دارای عزت و عظمت هستند این به واسطه عمود خیمه یا ولایت است و شهید سلیمانی بار را از دوش ولایت برمی دارد و ولایت افزایی می کند پس ما نباید در تبعیت ولی خدا سستی به خود راه دهیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 144982

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/144982/ولایت-پذیری-مداری-شاخصه-های-بارز-سردار-سلیمانی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir