تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۱
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به استقبال از طرح دولت برای ساخت مسکن و ثبت‌نام بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این طرح، آن را موفق ارزیابی کرد و گفت: طرح نهضت ملی مسکن فرصتی است تا به نیاز واقعی جامعه و افراد فاقد مسکن پاسخ داده شود.
طرح نهضت ملی مسکن فرصتی برای خانه‌دار کردن مردم است/ ثبت نام ۲.۷ میلیون نفر/ امکان ثبت نام برای برخی استان‌ها
به گزارش عصرهامون اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در زمینه طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: این طرح فرصت خوب و مناسبی است که به وجود آمده تا به نیاز واقعی کسانی که فاقد مسکن هستند، پاسخ داده شود. این طرح با استقبال خوبی نیز مواجه شد.

وی با اعلام اینکه تاکنون در حدود ۲.۷ میلیون نفر در طرح طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: از مزایای این طرح این است که خانم‌های بالای ۳۵ سال و آقایان بالای ۴۵ سال نیز می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و تنها شرط پذیرفتن این افراد این است که سابقه سکونت پنج‌ساله را در شهر مورد تقاضای خود داشته باشند.
مدیرکل دفتر اقتصاد وزارت راه و شهرسازی گفت: این طرح این فرصت را داده تا بتوانیم با پایش افراد کسانی که امکان دریافت این مسکن‌ها را دارند، را شناسایی کنیم.
اصلانی ادامه داد: ثبت‌نام مجردهای ۲۳ تا ۴۵ سال نیز ادامه دارد و هم اکنون امکان ثبت نام این افراد در طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد. این افراد مجرد متقاضی بر اساس قانون تا تحویل مسکن باید عقدنامه خود را ارائه کنند،، زیرا این اقدام با هدف تشویق به ازدواج و تشکیل خانواده برنامه‌ریزی شده است.
وی بیان کرد: افراد متأهل، زنان خودسرپرست، زنان مطلقه و نخبگان علمی نیز هنوز فرصت ثبت نام دارند تا با معرفی بنیاد نخبگان و بیماران خاص با معرفی از وزارت بهداشت بدون شرط تأهل در این طرح ثبت‌نام کنند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ثبت‌نام‌کنندگان در ۵ سال اخیر نباید سابقه مالکیت داشته باشند، ادامه داد: برای استان‌هایی که تاکنون امکان ثبت‌نام وجود نداشته، سامانه باز است و اگر کسی فرصت ثبت‌نام نداشته، این امکان برایش فراهم است تا در طرح نهضت ملی تولید مسکن ثبت‌نام کند.

اصلانی درباره طرح اقدام ملی مسکن نیز توضیح داد: طرح اقدام ملی مسکن و طرح نهضت ملی مسکن امروز هیچ‌گونه تفاوتی با هم ندارند؛ بر اساس مصوبه دریافتی از شورای‌عالی مسکن این دو طرح کاملاً شبیه به هم هستند و در دسته طرح‌های حمایتی مسکن قرار می‌گیرند. از نظر حمایت‌ها و نوع تخصیص وام و بازپرداخت هیچ تفاوتی با طرح‌های قبلی ندارند.

وی اضافه کرد: حتی در مصوبهٔ جدیدی واحدهای باقی‌مانده از مسکن مهر نیز شامل همین طرح‌های حمایتی می‌شود و همین حمایت‌ها از آنها هم صورت خواهد گرفت، لذا همه طرح‌های مسکن امروز با هم تجمیع شده‌اند و در قالب طرح نهضت تولید مسکن شناخته می‌شوند و از اساس تفاوتی با هم نخواهند داشت. همه ثبت‌نام‌ها از طریق وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد.
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdccspqsx2bq008.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما