تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۷
وزیر اقتصاد درباره جلسه رئیس جمهور با مدیران عامل بانک‌ها نوشت: برگرداندن سود مازاد دریافتی، اعلام بدهکاران کلان بدحساب بانکی، توسعه وام قرض‌الحسنه و دسترسی مردم به وام‌های خرد مبتنی بر ‎اعتبارسنجی (نه وثیقه و ضامن) از اولویت‌های وزارت اقتصاد بود که مورد تاکید قاطع ایشان قرار گرفت.
4 دستور رئیس جمهور به مدیران عامل بانک‌ها/ بدهکاران کلان بانکی معرفی می‌شوند
به گزارش عصرهامون به نقل از راه دانا؛ امروز هم صالح آبادی درباره جلسه رئیس جمهور با مدیران عامل بانک‌ها گفت: همانطور که پیش از این نیز اشاره کردم و امروز نیز رئیس جمهور بر آن تأکید کردند، موضوع اعتبارسنجی امری بسیار مهم است، در صورتی که افراد دارای رتبه اعتبارسنجی مناسب باشند به طور ویژه تسهیلات خرد، سهل‌تر به آنها پرداخت می شود. براین اساس و باتوجه به تأکید رئیس جمهوری دسترسی آحاد مردم به نظام بانکی باید آسان شود.
 
وی افزود: البته ما در حال حاضر امکان وثایق سهل را فراهم کردیم. اما الزام بیشتری در این زمینه برای بانک‌ها در نظر خواهیم گرفت. باید تأکید کنم که مشروط به رتبه اعتباری مناسب مشتری لزوماً‌ نیازی نیست که وثایق زیادی از وی دریافت شود و با روش‌های دیگر و حداقل وثایق تسهیلات خرد می‌تواند به مشتری پرداخت شود. بنابراین ما بر روی مدل‌های مرتبط کار خواهیم کرد و در آینده نزدیک مجموعه‌ای از مقررات و قوانین را به شبکه بانکی ابلاغ خواهیم کرد تا دسترسی مردم تسهیل شود.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcbzsb8frhbaap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما