کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فشار مضاعف دست های زمخت گرانی بر گردن نحیف مردم؛

شهروندان شهرستان ایرانشهر در آشفته بازار قیمت های اجناس سرگردان هستند

29 دی 1400 ساعت 7:30

افزایش قیمت‌ها ناشی از عدم نظارت بر بازار سبب نارضایتی و گلایه مردم شده است.


به گزارش عصرهامون به نقل از پهره؛ از آن جا که افزایش قیمت اجناس روز به روز سفره مردم را کوچک تر می کند، کنترل بازار در این وضعیت تنها از طریق نظارت ها ممکن است.

گران بودن تولید و بالا بودن قیمت تمام شده اجناس یکی از علل اصلی گرانی است که خودش سبب پایین آمدن قدرت خرید مصرف‌ کننده و عدم تعادل بین درآمد و هزینه می‌شود.

بازار نیازمند نظارت است

در این راستا دانیال بمپوری، یکی از شهروندان ایرانشهری در گفت و گو ب خبرنگار ما بیان کرد: با توجه به شرایط سختی که کرونا در جامعه ایجاد کرده است، دستگاه‌های متولی باید با دقت بیش‌تر بازار را رصد و با متخلفان و سوء استفاده کنندگان، برخورد کنند تا فشار کمتری به اقشار آسیب پذیر جامعه وارد شود.

وی افزود: قیمت اجناس مثل هم در مغازه های مختلف متفاوت بوده و این مسئله در شهرستان ایرانشهر باعث سردرگمی و کلافگی مردم شده تا کل بازار را برای خرید اجناس زیر و رو کنند.

وی تصریح کرد: یک مسئول باید با نگاهی جهادی تمام دغدغه اش در وهله اول باید رفاه و آسایش مردم باشد.

کلید خوردن تشدید نظارت ها بر قیمت اجناس

در این راستا مهرداد طاهری، رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: غالب فعالیت صمت میدانی است نه در محیط اداره و در بحث بازرسی با همکاری اتاق و بسیج اصناف، موضوع گرانفروشی و مسائل بهداشتی اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی با تأکید بر این که اداره صمت شهرستان ایرانشهر در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کنترل قیمت‌ها و برخورد با هر گونه گران‌ فروشی و کمبود کالا در بازار، افزود: ما به شدت با هر گونه افزایش قیمت افسار گسیخته مقابله می کنیم و تمرکز اصلی خود را نیز تامین به موقع مایحتاج مورد نیاز مردم، قرار دادیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: لازم است که با مواردی از جمله گرانفروشی، تقلب، کم فروشی، احتکار، عدم درج قیمت و عدم ارائه فاکتور فروش برخورد قانونی شود.

وی اضافه کرد: مردم از مغازه‌ هایی که بر چسب قیمت ندارند، کالا خریداری نکنند.

طاهری عنوان کرد: مردم کالاها و مایحتاج مورد نیاز خود را تنها از مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی خریداری کنند که کالاها و اجناس آنان دارای قیمت باشد و تفاوت بین قیمت‌هایی که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام می‌کند با بازار را نیز از طریق سامانه 124 اطلاع بدهند.

وی اضافه کرد: شهروندان عزیز می‌توانند در صورت ارائه کالا و خدمات با قیمتی بیش از قیمت اعلامی از سوی واحدهای صنفی یا عرضه‌ کنندگان کالا و خدمات، گزارشات و شکایات خود را از طریق بخش ثبت شکایت و یا شماره تلفن 124 اعلام کنند تا در اسرع وقت به گزارشات آن ها رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: شنیدن گلایه‌های مردم و ضرورت تلاش مضاعف در راستای حل مشکلات شهروندان باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 145493

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/145493/شهروندان-شهرستان-ایرانشهر-آشفته-بازار-قیمت-های-اجناس-سرگردان-هستند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir