ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> بازگشایی ۲ دریچه بند کمال خان و ورود سیلاب تا ۷۲ ساعت آینده به ایرانطبق تعهدات، پیگیری ها برای تامین حق آبه ادامه دارد | عصر هامون
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۰
حسین مدرس خیابانی گفت:با توجه به بازگشایی ۲ دریچه بند کمال خان، سیلاب تا ۷۲ ساعت آینده وارد خاک ایران و به چاه نیمه ها هدایت می شود.
بازگشایی ۲ دریچه بند کمال خان و ورود سیلاب تا ۷۲ ساعت آینده به ایران/طبق تعهدات، پیگیری ها برای تامین حق آبه ادامه دارد
به گزارش عصرهامون؛ حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در ارتباط تلفنی با شبکه خبر بیان کرد: در پی رایزنی ها و پیگیری های انجام شده و بارندگی های خوبی که در افغانستان صورت گرفت، روز گذشته ۲ دریچه بند کمال خان باز شد.

وی ادامه داد: با توجه به فاصله ۸۰ تا ۹۰ کیلومتری این بند با چاه نیمه ها، پیش  بینی می شود با این حجم آبی که به سمت ایران در حال حرکت است، بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت دیگر آب وارد خاک کشور شود.

مدرس خیابانی اظهار کرد: بر اساس آنچه با طرف های افغانستان توافق و تعهد شده این جریان ادامه پیدا خواهد کرد و حق آبه ایران به صورت کامل تامین می شود.

وی با بیان این که این آب وارد چاه نیمه ها می شود، افزود: اکثر منابع آبی منطقه سیستان از محل آب های چاه ها نیمه ها تامین می شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: چهار چاه نیمه در سیستان وجود دارد که ذخایر آن تا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب می رسد، اما متاسفانه به دلیل خشکسالی های اخیر به یک چهارم تقلیل پیدا کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با حرکت آب و رهاسازی آن از سمت بند کمال خان چاه نیمه ها پر شوند و مشکلی از نظر تامین آب در سال ۱۴۰۱ نداشته باشیم.

انتهای پیام/

 
https://www.asrehamoon.ir/vdce7n8zwjh8eni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما