تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۹
فضل الله باقر زاده گفت: اردوی تیم ملی شمشیربازی ایران بهمن ماه به میزبانی سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
برگزاری اردوی بهمن ماه تیم ملی شمشیربازی در سیستان و بلوچستان/۴۰ میلیون تومان؛ کمک فدراسیون شمشیربازی برای پهناورترین استان کشور!
به گزارش عصرهامون؛ فضل الله باقر زاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی در ارتباط تلفنی با شبکه استانی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان مهد استعدادهای درخشان است، تاریخ ثابت کرده که هر زمانی امکانات مناسب در اختیار جوانان این منطقه قرار گرفته، در تمامی عرصه ها به خصوص میادین ورزشی می توانند درخشان ظاهر شوند، در اکثر رشته های ورزشی این ظرفیت وجود دارد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان یکی از استان هایی است که اگر امکانات خوبی در اختیار جوانانش قرار بگیرد از نظر حرکت، رشد حرکتی و یادگیری می توانند در تمام رشته ها حرف هایی برای گفتن داشته باشند.

باقرزاده اظهار کرد: رشته شمشیربازی ریشه در تاریخ دارد و اولین بار در المپیک ۱۸۹۶ آتن که در ۹ رشته برگزار شد، حضور پیدا کرد و از همان تاریخ تاکنون در المپیک حضور داشته است.

وی با بیان این که شمشیربازی در طول تاریخ حضور فعالی داشته است و نزد ایرانیان جایگاه خوبی دارد، اضافه کرد: سیستان و بلوچستان استانی تاریخی است و در واقع می توان از آن به عنوان مهد شمشیربازی نیز یاد کرد.

این مقام مسئول گفت: اگر استان حمایت های لازم را از شمشیربازی به عمل نیاورد و حداقل زیرساخت ها را برایشان فراهم نکند، نمی توانیم به توسعه این رشته کمک کنیم.

وی اظهار کرد: اخیرا مربیان تیم ملی با هزینه فدراسیون برای آموزش جوانان و نوجوان سیستان و بلوچستان به این استان اعزام شدند و حدود ۱۰ روز آموزش های لازم را ارئه دادند، به زودی نیز مربی اسحله اپه به این خطه اعزام می شود.

باقرزاده گفت: تلاش می کنیم که اردوهای تیم ملی را در سیستان و بلوچستان با هزینه فدراسیون برگزار کنیم. اگر مدیرکل ورزش و جوانان از این رشته حمایت نکند و حداقل زیرساخت ها در اختیار هیئت قرار نگیرد، فدراسیون هر اندازه تلاش کند، نمی تواند شرایط را تغییر دهد، استان ها باید بالقوه این کار را انجام دهند.

وی اذعان کرد: چندین مرحله به سیستان و بلوچستان سفر کردم، از مردمانی سخت کوش، زحمت کش و دلاور برخوردار است، هر کاری از دستم برآید برای استان انجام می دهم، اما نیاز دارد که مسئولان استانی هم به شمشیربازی توجه کنند، این رشته المپیکی بوده و بیش از ۳۰ مدال در المپیک و ۴۸ مدال در بازی های آسیایی دارد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی ادامه داد: می توانیم با حمایت ها و استعدادیابی هایی که انجام می دهیم، نوجوانان و جوانان خوبی را شناسایی کنیم که این  ورزشکاران نه تنها در ایران، بلکه در سطح منطقه، آسیا و حتی جهان بدرخشند. چراکه این استان که از نظر جوانان دلاور جایگاه خاصی دارد می تواند با سرعت در این رشته رشد کند.

 وی با تاکید بر لزوم حمایت مدیرکل، استاندار و فرمانداران از هیئت شمشیربازی استان، بیان کرد: ما نیز در فدراسیون هر کاری که در توانمان باشد برای شمشیربازی سیستان و بلوچستان انجام می دهیم. تجهیزات این رشته گران است، با این وجود امکاناتی را در اختیار ورزشکاران این استان گذاشته ایم، این روند ادامه پیدا می کند و آموزش ها هم با هزینه فدراسیون دنبال می شود.

باقر زاده اظهار کرد: با توجه به اهمیت سیستان و بلوچستان کلاس های آموزشی، داوری و مربیگیری به صورت رایگان در این استان برگزار خواهد شد و مبلغ دریافتی برای حق ثبت نام نیز به هیئت تعلق می گیرد. به منظور توسعه شمشیربازی و آشنایی مردم با این رشته، بهمن ماه اردوی تیم ملی  در استان برگزار می شود که هزینه ها از سوی فدراسیون پرداخت خواهد شد، اما انتظار می رود استان در اختصاص مکان تمرین همکاری کند.

وی گفت: همچنین تلاش می کنم ۳۰۰ میلیون ریال تجهیزات شمشیربازی به سیستان و بلوچستان اهدا شود و برای تامین تجهیزات سیستم اداری این استان نیز ۱۰۰ میلیون ریال کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 
https://www.asrehamoon.ir/vdcirwaz5t1a5w2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما