تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۲۵
فداحسین مالکی گفت:فرد درون ویدیو جز سران طالبان نیست، امکان دارد مقام محلی ولایت نیمروز باشد که به مقامات سیاسی استان ما پاسخ داده، این موضوع از لحظه انتشار ویدیو در حال پیگیری است.
توضیح عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره کلیپ منتشرشده در فضای مجازی/ فرد درون ویدیو جز سران طالبان نیست
به گزارش عصرهامون، روز گذشته کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که بر مبنای آن خبر بازگشایی دریچه های بند کمال خان تکذیب و اعلام شد «آب سد کمال خان برای سرازیر شدن به سمت ایران رهاسازی نشده بلکه به درخواست کشاورزان ولایت نیمروز افغانستان انجام شده است».

در همین راستا فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح جزییات انتشار ویدئو مقام محلی طالب در خصوص بازگشایی بند کمال خان، گفت: فرد درون ویدیو جز سران طالبان نیست.

وی بیان کرد: امکان دارد مقام محلی ولایت نیمروز باشد که به مقامات سیاسی استان ما پاسخ داده، این موضوع از لحظه انتشار ویدیو در حال پیگیری است.

به گفته این نماینده مجلس، مسائلی که توسط آن مقام محلی طالب که هویت وی مشخص نیست، مصرف داخلی دارد و احتمالا پاسخی به مقامات محلی ما بوده است؛ بازگشایی دریچه بند کمال خان براساس تصمیمات اخذ شده پس از سفر سرپرست وزارت خارجه طالبان به تهران و سفر نماینده رییس جمهور به کابل انجام شده است.

وی ادامه داد یک سری تصمیمات در سطح کلان کشور و در ستاد عالی افغانستان با حضور تمامی دستگاه های سیاسی و امنیتی کشور گرفته شده و آن تصمیمات از جمله موضوع مهم حق آبه توسط وزیر امور خارجه و نماینده رییس جمهور در امور افغانستان به مقامات طالبان منعکس و توافقاتی انجام شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در این مدت، شاهد اظهار نظر هایی از سمت مدیریت های استانی بودم که در برخی موارد از منظر دیپلماسی نباید در مسائل شتابزده عمل می کردند زیرا موضوعات در سطح کلان پیگیری می شود و از آن طریق مسائل منعکس می گردد.

مالکی اظهار کرد: مدیران استانی متوجه باشند که با یک حکومت منسجم و یا یک دولت روبه رو نیستند بلکه با یک گروه روبه رو هستند که هر بخش از آن ساز خود را می زند و در این صورت اظهار نظر های عجولانه و بدون هماهنگی با مقامات کشور به مصلحت نیست.

انتهای پیام/
 
https://www.asrehamoon.ir/vdchkmnzz23nkmd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما