کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طی نامه ای به رئیس مجلس عنوان شد؛

ابراز نگرانی هپکویی ها از مصوبه واردات ۱۰هزار دستگاه ماشین آلات معدنی و راهسازی/ سالها با دست خالی با مافیای پیچیده واردات جنگیده ایم!

30 دی 1400 ساعت 12:00

رئیس شورای اسلامی کار شرکت هپکو به عنوان بزرگترین مجموعه تولید کننده ماشین آلات راهسازی و معدنی ایران و خاورمیانه طی نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی از تصمیم کمیسیون تلفیق در راستای صدور مجوز واردات ۱۰ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین در لایحه بودجه سال آینده و آثار زیان بار آن در روند احیا و به رونق رسیدن تولید در شرکت هپکو ابراز نگرانی کرد.


به گزارش عصرهامون به نقل از دیار آفتاب؛ روز گذشته سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از موافقت کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده با واردات ۵۰ هزار خودروی سواری و ۱۰ هزار ماشین‌آلات سنگین معادن و راه‌سازی با تعرفه‌ای که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، با ارز غیر صادراتی خبر داد.
در همین خصوص اما رئیس شورای اسلامی کار شرکت هپکو به عنوان بزرگترین مجموعه تولید کننده ماشین آلات راهسازی و معدنی ایران و خاورمیانه طی نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نگرانی از تصمیم کمیسیون تلفیق در راستای صدور مجوز واردات ۱۰ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین در لایحه بودجه سال آینده  و آثار زیان بار آن در روند احیا و به رونق رسیدن تولید در شرکت هپکو خواستار توجه جدی به این مسئله شد و حمایت از این شرکت شد.

در نامه رئیس شورای اسلامی کار هپکو خطاب به قالیباف آمده است:
به دلیل اجرای ناقص اصل ۴۴ قانون اساسی در راستای اجرای خصوصی سازی در کشور،کمتر کسی است که طی سالهای اخیر نام شرکت مادر تخصصی هپکو را به خاطر "اعتراضات صنفی و کارگری" و تیتر یک اخبار و رسانه های داخلی و خارجی بودنش، نشنیده باشد.لذا با توجه به پیگیری ها و حمایتهای همه جانبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی اراک و نمایندگان محترم مجلس در کمسیون های مختلف و بازدید چندین باره نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از شرکت هپکو به جهت حمایت از تولید داخل و نمایش توانمندی های این شرکت به ایشان در بحث پشتیبانی و حمایت همه جانبه از تولید داخل و اذعان خود نمایندگان محترم در باب خط قرمز بودن شرکت هپکو، به یکباره امروز و از سوی سخنگوی کمسیون تلفیق مجلس محترم مصوبه واردات ده هزار ماشین آلات معدنی و راهسازی صادر شد که میتوان گفت تمامی تولید کنندگان داخلی را به شٌک عجیبی فرو برد.
چرا پس از تبلیغات گسترده نمایندگان محترم مجلس انقلابی در جهت حمایت از تولید داخل و تاکید ایشان در حل مشکلات شرکت هپکو و با توجه به تاکیدات چندین باره مقام معظم رهبری در باب تولید داخل، شاهد این هستیم که در جنگی نابرابر بار دیگر مافیای زر و زور و تزویر با ترفندهای مختلف  و با نفوذ در دولت و مجلس عنان را به دست گرفته و به راحتی و با بهانه های واهی و در غفلت برخی مسئولین مجوز این حجم از واردات ماشین آلات معدنی وراهسازی در اختیار می گیرد و متاسفانه روزانه شاهد خروج میلیونها دلار ارز از کشور و هجوم ورود انواع ماشین آلات دست دوم بدون برند معتبر از مرزهای جنوب و شمال کشور هستیم، بدون اینکه رصدی از جانب مراجع ذیصلاح در باب کیفیت و کمیت این دستگاهها داشته باشیم و متاسفانه در آینده ای نه چندان دور شاهد ورود این دستگاهها در قبرستان ماشین آلات معادن بزرگ کشور هستیم.
ما کارگران مجموعه هپکو سالها و سالها فقط با امید به روی کار آمدن مجلس و دولت انقلابی با این مافیای پیچده واردات با دستان خالی جنگیدیم و هر جا که می رفتیم و داد میزدیم یکصدا میشنیدیم که بگذارید این مجلس و دولت تغییر کند تا مجلس انقلابی به حمایت از کارگران و تولید ملی بیاید که متاسفانه امروز شاید آخرین روزنه های امیدمان هم نا امید گردید.

جناب آقای قالیباف
بارها و بارها فریاد زدیم و از سود های نجومی این واردات با اسناد و مدارک متقن مسئولین مربوطه را آگاه کردیم ولی شاید بدلیل اعداد عجیب و غریب این سودها، تا کنون هیچ صدایی از هیچ کس در نیامده و فقط خدا کند که فردا روزی دوباره پای نمایندگانی در قضیه این رانت هنگفت واردات در میان نباشد که ضربه های جبران ناپذیری به نظام و اعتقادات مردم خواهد خورد!!!
چرا به گفته معدن دارانی که ادعا میکنند که نیاز کشور بیش از یازده هزار ماشین آلات معدنی هست و پس ازگذشت بیش از یک سال از اعلام آمادگی شرکت هپکو برای تولید این محصولات، فقط تا کنون باید حدود پنجاه دستگاه سفارش ماشین آلات به این شرکت داده شود. به نظر شما این حد از تناقض در گزارشات و عملکرد معدن داران خصولتی به جز ایجاد رانت و فساد عجیب در این صنعت بوده است و اصلا این کشور تا کی میتواند در برابر این حجم از خیانت دوام بیاورد؟ با این حال بارها و بارها نیز عرض کرده ایم که شرکت هپکو هیچ  مشکلی با وارداتی که تقاضای بیشتر از ظرفیت تولید داخل، ولی چرا یک بار برای همیشه طرحی در مجلس مصوب نمیشود که این واردات از طریق یک کارخانه تخصصی و به صورت شفاف و با گستردگی خدمات پس از فروش در سطح کشور انجام شود و چرا معادن خصولتی که باید به فکر بهره برداری و تولید ماده معدنی خود باشد، باید تمام فکر خود را به موضوع واردات ماشین آلات اختصاص دهد.
در پایان نیز عرض می کنیم با توجه به رویکرد این مجلس انقلابی و با توانمندی و امکانات و زیر ساختهای این شرکت (که از حضرتعالی درخواست عاجزانه داریم از نزدیک شاهد بخشی از این توانمندی ها باشید) باید به عنوان یک حق و خواسته قوی  از مدیران این شرکت تولیدات انواع محصولات معدنی را مطالبه کنید، چرا که با این تجهیزات و دانش فنی و امکانات ، اگر نتوانیم این محصولات معدنی و دیگر تجهیزات و پروژه های عظیم صنعتی را که بارها و بارها در طی سالیان گذشته و برای اولین بار تولید کردیم را انجام دهیم، یا مدیران و مسئولان این شرکت توان این کار را ندارند که باید در اسرع وقت با نیروهای کارآمد جایگزین شوند و یا خدای ناکرده رویکرد دولت در باب حمایت از تولید داخل و ... در حد شعار است و قضاوت این عملکرد بار دیگر به عهده خود مردم گذاشته خواهد شد و اگر در خصوص این رویکرد غلط چاره ای اندیشیده نشود، بار دیگر و برای حفظ اعتماد مردم به نظام و انقلاب و صیانت از صنایع بزرگ کشور که جزو هویت کارگران عزیز کشور است مجبور به ادامه اعتراضات صنفی و قانونی و به حق خود خواهیم بود.
رونوشتی از این نامه به استاندار مرکزی و نمایندگان اراک در مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.
به گزارش دیار آفتاب؛ مخلص‌الائمه استاندار مرکزی چندی قبل در جریان بازدید از بخش‌های مختلف شرکت هپکو اراک گفت: این واحد تولیدی که در سال‌های گذشته از رونق و شکوفایی بی‌بدیلی برخوردار بود، اکنون به نماد ناکارآمدی توسعه صنعتی در استان مرکزی تبدیل شده است.
مخلص‌الائمه اظهار کرد: کارخانه هپکو اراک علاوه بر مشکلات ناشی از مدیریت خسارت بار گذشته، اکنون در چنبره رانت‌خواران واردکننده ماشین‌آلات راه‌سازی گرفتار شده است.


کد مطلب: 145556

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/145556/ابراز-نگرانی-هپکویی-مصوبه-واردات-۱۰هزار-دستگاه-ماشین-آلات-معدنی-راهسازی-سالها-دست-خالی-مافیای-پیچیده-جنگیده-ایم

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir