کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مطرح شد؛

راه اندازی جنگ اقتصادی توسط دشمن با هدف مخفی کردن پیشرفت های انقلاب اسلامی/ناامید کردن مردم و سیاه جلوه دادن آینده هدف اصلی آمریکاست

1 بهمن 1400 ساعت 14:00

شماری از ائمه جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه سیستان و بلوچستان گفتند: اکنون در کشور شاهد جنگ دیپلماسی اقتصادی از سوی دشمن هستیم، از نظر جنگ شناختی این جنگ نرم به شمار می رود و هدف آنان ایجاد فاصله بین مردم و مسئولین و اعتقادزدایی است.


به گزارش عصرهامون؛ حجت الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، بیان کرد: تقوا همچون سپری در برابر گناهان است.

وی افزود: شیخ عباس قمی عالم شیعه در قرن چهارده هجری قمری است که علاوه بر محدّث، مورخ و خطیب بود و تحصیلات و کارهای علمی خویش را در سه حوزه قم، مشهد و نجف گذراند و کتاب‌های پرشماری نوشته که مفاتیح الجنان، سفینة البحار، نفس المهموم و منتهی الآمال از مشهورترین تألیفات شیخ عباس قمی به‌شمار می‌رود، او در سال ۱۳۵۹ق در نجف درگذشت و در حرم علی بن ابیطالب (ع) دفن شد.

این خطیب جمعه تصریح کرد: یکشنبه سوم دی ماه مصادف با روز زن است که این مناسبت را به همه بانوان به ویژه مادران شهدا تبریک عرض می کنم، همه باید قدردان مادر باشیم.

وی اضافه کرد: اکنون در کشور شاهد جنگ دیپلماسی اقتصادی از سوی دشمن هستیم که از نظر جنگ شناختی این جنگ نرم به شمار می رود و هدف آن ایجاد فاصله بین مردم و مسئولین و اعتقادزدایی است.

وی خاطرنشان کرد: هدف دشمنان این است که از دید مردم پیشرفت های انقلاب اسلامی را مخفی کنند، ملت را ناامید و آینده شان را به یک سیاهی تبدیل و چهره هایشان را نسبت به انقلاب سیاه جلوه نشان بدهند و آن ها نیز نگاه جغرافیایی به غرب داشته باشند.

این خطیب جمعه عنوان کرد: آمریکا در نقشه راهبردی خودش دشمن ایران است و هدف او نابودی کشور بوده، اما آنان باید این مسئله را بدانند که ایران هیچگاه استقلال خودش را با کسی معامله نمی کند و یک سیلی قوی خواهد زد.

وی تصریح کرد: از تلاش های هفته گذشته نیروی انتظامی کمال تشکر را داریم که اکثر سارقین و اشرار را دستگیر کردند و همگان باید قدردان تلاش آنان باشند و شاهد پیشرفت هر روز امنیت باشیم.

حضرت فاطمه (س) بهترین الگوی زنان دنیاست

حجت الاسلام و المسلمین مراد نورایی یار، امام جمعه موقت سراوان در خطبه های نماز جمعه این شهرستان بیان کرد: انسان اشرف مخلوقات است، باید نسبت به رعایت حقوق یکدیگر تلاش کنیم و نسبت به حقوق یکدیگر آگاه باشیم.

وی افزود: شماری از آتش نشانان در حادثه پلاسکو با ایثار و فداکاری برای نجات جان انسان ها میان شعله های آتش رفتند و به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت سراوان با اشاره به شهادت ۱۶ نفر از آتش نشانان در‌حادثه پلاسکو، ادامه داد: ملت شهید پرور ایران اسلامی قهرمانانی را پرورش داده اند که با از خودگذشتگی مانند حاج قاسم حماسه سازی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین نورایی یار ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در راستای مکتب حاج قاسم با ایثار و از خودگذشتگی به مردم خدمت کنیم.

وی اظهار کرد: وقتی آژیر خودروهای آتش نشان به گوش می رسد، باید به احترام حقوق هموطنان مسیر را برای خودروهای امداد رسان باز کنیم، شاید از این طریق بتوانیم در نجات جان انسان ها سهیم باشیم‌‌.

امام جمعه موقت سراوان تصریح کرد: سوم بهمن ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) است، حضرت فاطمه (س) بهترین الگوی زنان دنیاست که می‌توان در کلیه امور زندگی از این شخصیت نورایی بهترین بهره ها را برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نورایی یار اذعان کرد: رزمایش مرکب نیروهای دریایی روسیه و چین در دریا نماد قدرت نماد همبستگی و صلح و پیامی به دشمنان دارد که آمادگی پاسخ به هر گونه تحرک را داریم.

مسائل آب و کشاورزی استان مجدانه پیگیری شود

حجت الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهر علی اکبر ضمن سفارش به تقوای همه جانبه، اقامه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر و تقدیر از نیروهای نظامی و انتظامی در برقراری امنیت، اظهار کرد: آنچه امروز از فساد و بداخلاقی‌ها در جهان وجود دارد، گواه این است که انسان امروز خدا را فراموش کرده است.

خطیب جمعه شهر علی اکبر عنوان کرد: هفتاد سال ظلم و جنایت علیه مردم فلسطین و بیش از ۲۰ سال کشتار مردم افغانستان نتیجه سیاست بدون معنویت و اخلاق است.

وی با اشاره به اهمیت معنویت برای مسلمانان تصریح کرد: جنایات تکفیری‌ها در سوریه، عراق، افغانستان و یمن با پرچم اسلام انجام می‌شود، در حالی که این کار با نقشه و پشتیبانی آمریکا و صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفیان سرگزی بر پیگیری مجدّانه مسائل آب و کشاورزی استان و برطرف کردن مشکلات اشتغال و بازار کار از سوی مسئولین تأکید کرد و افزود: چالش آب در دولت ها وجود داشته و از این موضوع که آب جزو انفال است، درک درستی نداشته اند، آب متعلق به همه مردم است.

خطیب جمعه شهر علی اکبر در ادامه با تاکید بر اینکه باید اقدامات مناسبی برای حل این موضوع در استان صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: باید منابع آب به صورت عادلانه بین همه تقسیم شود، اینکه آب در منطقه ای و کشوری جاری باشد و گفته شود فقط متعلق به همان کشور است، درست نیست.

وی مدارا کردن با مردم را یک اصل برای مسئولان بیان کرد و گفت: مردم برای حکومت و نظام اسلامی دارای ارزش هستند و مدارا کردن با مردم باید به عنوان یک اصل مد نظر قرار گیرد، یکی از راه های رسیدن به هدف نهایی برای ایجاد تمدن اسلامی مردم داری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفیان سرگزی با بیان اینکه در عصر تمدن اسلامی نباید هیچ کار خلاف، غیر قانونی در تمامی حوزه ها وجود داشته باشد از مسئولان خواست تا رفع مشکلات همگانی جامعه از جمله بهبود وضعیت معیشتی، پویایی بازار کار و اشتغال پایدار و جلوگیری از اخذ مالیات های نامتعارف، از صاحبان مشاغل تمام قد، اقدام کنند.

وی افزود: پیشنهاد می شود با تشکیل قرارگاه آب در استان برنامه مدون و کارشناسی برای رفع مشکلات حوزه آب استان مرحله به مرحله اجرایی شود.

خطیب جمعه شهر علی اکبر با اشاره به اهمیت حفظ نشاط و حرکت رو به پیشرفت انقلاب اسلامی گفت: «غیرت دینی» عامل نجات کشور در بزنگاههای مختلف و تبدیل کردن تهدیدها به فرصت هاست. غیرت دینی را حفظ کنید، زیرا این غیرت دینی مردم بود که کشور را در دفاع مقدس -یعنی آن جنگ بین‌المللی که آمریکا، شوروی، ناتو و ارتجاعِ آن روز برای به زانو در آوردن انقلاب به راه انداخته بودند- پیروز کرد.

وی در پایان با اشاره به مکتوم ماندن موفقیتهای جمهوری اسلامی در عرصه‌های گوناگون، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی به خصوص برای طبقات ضعیف و مشکلاتی همچون مشکلات بانکی و مالیاتی، جمهوری اسلامی دستاوردهای مهمی در بخش‌های مختلف داشته که باید برای مردم و کسانی که فقط با بیان مشکلات از این موفقیتها غافل هستند، بیان شود.

انتهای پیام/  


کد مطلب: 145570

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/145570/راه-اندازی-جنگ-اقتصادی-توسط-دشمن-هدف-مخفی-کردن-پیشرفت-های-انقلاب-اسلامی-ناامید-مردم-سیاه-جلوه-دادن-آینده-اصلی-آمریکاست

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir