تاریخ انتشار :شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۰
مسئول پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر کشور:

تحقق وحدت علمی لازمه احیاء عملی امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام رضوی گفت: احیاء امر به معروف در جامعه مستلزم تحقق وحدت "علمی" در جامعه است و این ستاد باید نقش پل ارتباطی بین ایده سازان، اندیشه ورزان و افراد صاحب نظر برای ایجاد تحول باشد.
تحقق وحدت علمی لازمه احیاء عملی امر به معروف و نهی از منکر است
به گزارش عصرهامون،حجت الاسلام رضوی، مسئول پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر کشور طی سفر یکروزه به زاهدان در دیدار با دبیر و معاونین ستاد امر به معروف ونهی از منکر؛ مولوی سلامی عضو مجمع خبرگان رهبری و مسئولان دانشکده مذاهب اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه اقدامات و برنامه های فرهنگی در مسیر احیاء حداکثری این دو فریضه اظهار داشت: بزرگترین و بارزترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در سیستان وبلوچستان مساله اجرای عملی وحدت شیعه و سنی است که برهم زدن آن نیز به عنوان یک منکر بزرگ محسوب می شود.

حجت الاسلام رضوی با اشاره به تاکید و توجه ویژه امام خمینی (ره) به اجرای این دو فریضه واجب در جامعه تصریح کرد: دغدغه مندی امام راحل در خصوص این مساله تا حدی بود که ساواک بر اساس امر به معروف و نهی از منکر امام راحل را می شناخت؛ اگر این عنصر در کلام و عمل ایشان نبود امروز شاهد این تحول عظیم و شکل گیری جریان های مقاومت و مردمی در سراسر منطقه نبودیم.

وی تاکید کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید باید به شکلی نقش پل ارتباطی بین ایده سازان، اندیشه ورزان و افراد صاحب نظر برای ایجاد تحول به ویژه در این حوزه را ایفا و از اندیشمندان جامعه جهت پیشبرد این امر مقدس استفاده کند که در این راستا تحقق وحدت علمی میان این افراد امری اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: به زودی پیش نویس تفاهم نامه مشترک میان ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان و دانشگاه مذاهب اسلامی این استان با پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر کشور آماده می شود که در قالب آن قرار است اقدامات فرهنگی و علمی متعددی در راستای احیای فریضتین انجام شود.

مسئول پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر کشور همچنین جایگاه و نقش گروه های جهادی در مسیر پیشبرد اهداف مقدس نظام اسلامی و خدمت بی منت به مردم را بسیار ارزشمند و غیرقابل انکار برشمرد و تاکید کرد: ترغیب، تشویق، پشتیبانی و همکاری با گروه های جهادی مساله ای است که امروز می توان از آن به عنوان یکی از مهم ترین معروف های استان نام برد.

حرکت خزنده منکرات از جوامع غربی به کشورهای اسلامی

مولوی نذیر احمد سلامی نیز در این دیدار اظهار کرد: اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر شکل نگیر بداخلاقی ها و معضلات اجتماعی گسترش می یابد که در همین راستا فعالیت ستاد امر به معروف ونهی از منکر یک ضرورت است.

نماینده سیستان وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: متاسفانه مصادیق مختلف منکرات از جوامع غربی به صورت خزنده در حال ورود به کشورهای اسلامی است که تنها راه مقابله با این موارد احیای امر به معروف و نهی از منکر در کشور است و باید جلوی گسترش آنها را گرفت تا جامعه ای سالم داشته باشیم.

وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها ویژه مردم نیست بلکه مسئولان و دولت مردان و علما نیز مشمول آن می شوند و همه باید یکدیگر را به سمت خوبی ها دعوت و در برابر منکرات ایستادگی کنیم.

تدوین کتاب جامع امر به معروف و نهی از منکر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته این ستاد در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی از تدوین کتاب جامع امر به معروف و نهی از منکر ویژه اهل سنت با همکاری و مشارکت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر کشور و علمای شیعه و سنی در آینده نزدیک خبر داد.

محسن اکبری خاطرنشان کرد: مراحل مقدماتی این کار انجام شده و سلسله جلسات نیز در سیستان و بلوچستان و قم با حضور نماینده ولی فقیه در استان انجام شده است.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcf1tdyjw6djta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما