تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۸
علی ملاشاهی از تغییر نوع توده هوا و افزایش گرادیان فشاری و وزش باد شدید، برای برخی از مناطق سیستان و بلوچستان خبر داد.
وزش باد شدید دوباره نقاطی از سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد/گروه های حساس در خانه بمانند
علی ملاشاهی، رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی های جوی هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: وزش باد نسبتا شدید تا شدید از سمت جنوب غرب و افزایش محسوس و موقتی دما از جمله پدیده های غالب این سامانه است که فعالیت آن از بعداز ظهر روز پنج شنبه ۷ بهمن ماه آغاز می شود و تا عصر جمعه ۸ بهمن نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به مناطق تحت تاثیر این سامانه در روزهای ۷ و ۸ بهمن ماه اضافه کرد: پنج شنبه شمال ایرانشهر و دلگان و مناطق غربی شهرستان زاهدان و جمعه زاهدان و مناطق مرکزی استان تحت تاثیر این سامانه قرار می گیرند.

ملاشاهی افزود: طی این روزها شاهد اختلال در عبور و مرور با توجه به کاهش دید افقی، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و ساختمان ها به ویژه کارگاه های ساختمانی، سقوط و خسارت به تابلوهای تبلیغاتی و همچنین احتمال خسارت به سازه و پوشش گلخانه ها و سالن های پرورش دام و طیور خواهیم بود.

وی با تاکید بر وزش باد شدید، در خانه ماندن افراد گروه های حساس به ویژه کودکان و سالمندان را ضروری دانست و افزود: مردم استان از بازدید و اطمینان حاصل کردن از استحکام سازه و پوشش گلخانه ها و مراقبت از نهال های جوان با استفاده از قیم غفلت نورزند. همچنین در صورت عبور و مرور، سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

انتهای پیام/
 
https://www.asrehamoon.ir/vdccppqs02bq0e8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما