تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۱
۸۰ میلیارد تومان اعتبارات نقدی به بزرگراه زابل به زاهدان از محل منابع بودجه ۱۴۰۰ تزریق شد و طبق گفته رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان قرار است با جذب این اعتبار بالاخره پس از ۱۶ سال این پروژه تکمیل شود.
تزریق ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی برای تکمیل بزرگراه زابل - زاهدان /شاخ غولی که پس از ۱۶ سال خواهد شکست
به گزارش عصرهامون؛ در سالیان اخیر یکی از مطالبات به حق مردم سیستان تکمیل بزرگراه زابل به زاهدان بود که به دلایل مختلف با گذشت بیش از ۱۶ سال از آغاز عملیات اجرایی آن تا کنون تکمیل نشده و خون عزیزان زیادی از مردم این منطقه در این جاده بارها و بارها بر زمین ریخته است.

این محور که یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان محسوب می شود، تا قبل از سال ۸۵ به صورت دو طرفه بود، اما سرانجام  عملیات اجرایی بزرگراه زابل به زاهدان در همان سال آغاز شد تا دیگر مردم شاهد از بین رفتن عزیزان خود در این جاده نباشند.
 
اگر چه انتظار می رفت با توجه به آمار بالای تصادفات جاده ای و میزان مرگ و میر در این محور، پروژه احداث بزرگراه زابل به زاهدان در مدت زمان اندکی به سرانجام برسد اما با گذشت ۱۶ سال هنوز به اتمام نرسیده است که مسئولان امر دلیل آن را تزریق اعتبارات قطره چکانی می دانند.

با آغاز مجلس یازدهم و حضور نماینده ای از سیستان و بلوچستان در کمیسیون تلفیق، طبق گفته این نماینده اعتبارات استان جهشی بیش از پنج برابری پیدا کرد و بزرگراه زابل به زاهدان نیز از این افزایش اعتبارات بی بهره نبود.

تکمیل پروژه قبل از پایان مجلس یازدهم

محمد سرگزی، نماینده مردم سیستان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار ما در این باره بیان کرد: با نزدیک شدن به پایان سال ۱۴۰۰ تخصیص بودجه های پیش بینی شده موضوع مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی از پرداخت ۸۰ میلیارد تومان اعتبارات نقدی برای پروژه بزرگراه زابل - زاهدان از محل منابع بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد این مطالبه به حق مردم شریف سیستان قبل از پایان مجلس یازدهم تکمیل شود و زیر بار ترافیک برود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان در این جاده نباشیم.

نماینده مردم سیستان ادامه داد: در این بین باید از تلاش ها و برنامه ریزی های مدیر کل راه و شهرسازی و پرسنل این اداره نیز قدردانی کرد، چرا که بدون این تدابیر به مانند قبل پیشرفت مناسبی را شاهد نمی بودیم.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdccepqs12bq0e8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما