تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۰
بهروز آقایی گفت: در پی سفر هیئتی از ازبکستان به چابهار، تفاهم نامه همکاری در سه محور طراحی شد و سرمایه گذاری بلند مدت این کشور در فازهای توسعه ای بندر چابهار مورد تاکید قرار گرفت.
طراحی تفاهم نامه دو جانبه جهت سرمایه گذاری ازبکستان در بندر چابهار/الحاق ازبکستان به موافقت نامه چابهار ماه آینده نهایی می شود
به گزارش عصرهامون؛ بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: طی دو روز گذشته میزبان هیئتی از ازبکستان در بندر چابهار بودیم، این هیئت متشکل از معاون وزیر حمل و نقل و معاون وزیر تجارت و سرمایه گذاری ازبکستان و سفیر این کشور در ایران بود.
 
وی ادامه داد: بعد از بازدید بندر چابهار و زیرساخت های عظیمی که در این بندر بزرگ اقیانوسی ایجاد شده و تشریح فرصت های سرمایه گذاری آن، تفاهم نامه همکاری در سه محور طراحی شد و سرمایه گذاری بلند مدت ازبکستان در فازهای توسعه ای بندر چابهار مورد تاکید قرار گرفت.
 
آقایی اظهار کرد: بهره برداری از زیرساخت های بندر شهید بهشتی برای تزانزیت و تجارت بازرگانان و تجار ازبکستان نیز مورد تاکید هر دو گروه قرار گرفت و در محور سوم در خصوص پیوستن ازبکستان به تفاهم نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان بحث و بررسی انجام شد.
 
وی افزود: قرار بر این شد که در ماه آینده در خصوص این تفاهم نامه در تهران جلسه ای را با حضور وزرای دو کشور برگزار و آن را بررسی کنیم تا به نتایج مثبت و خوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.
 
این مقام مسئول اذعان کرد: یکی از اهداف ما در بندر چابهار این است که استقلال اقتصادی این بندر را حفظ کنیم، همانطور که هند امروز در این بندر استراتژیک تمایل زیادی به سرمایه گذاری دارد و تجهیزاتی را نیز مستقر کرده، این فضا را برای دیگر کشورها آماده خواهیم کرد.
 
وی تاکید کرد: هم برای افغانستان و کشورهای جنوب شرق آسیا که تمایل دارند برای بهره مندی از زیرساخت های ایجاد شده در بندر چابهار و در فازهای توسعه ای این بندر سرمایه گذاری کنند، شرایط را مهیا می کنیم.
 
انتهای پیام/
 
 
https://www.asrehamoon.ir/vdciqwaz3t1a5q2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما