کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتخابی جام‌جهانی فوتبال؛

ایران در اوج غرور؛ سلام جام جهانی/ جهانبخش ساخت، طارمی نواخت!

7 بهمن 1400 ساعت 20:01

تیم ملی ایران در یک بازی برتر موفق شد با یک گل عراق را شکست دهد.


به گزارش عصرهامون به نقل از راه دانا؛ تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق طی دیداری در چارچوب هفته هفتم مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از ساعت ۱۸ امروز (پنج‌شنبه - ۷ بهمن) در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یک‌دیگر رفتند.

این جدال به دلیل بالا بودن احتمال صعود یوزهای سپیدپوش پارسی به جام جهانی و حضور محدود تماشاگران در ورزشگاه، از اهمیت دوچندان و حساسیت بسیاری برخوردار بود. از ساعت‌ها پیش از برگزاری جدال بزرگ غرب آسیا، هواداران تیم ملی ایران و حتی عراقی‌ها در اطراف ورزشگاه آزادی حضور یافتند.

بلیت فروشی این مسابقه با ایرادات و اشکالات بسیاری مواجه شده بود و از این رو بسیاری از مشتاقان به فوتبال ملی تا ساعات پایانی پیش از بازی اطلاعی از نحوه حضور در استادیوم نداشتند.

ضمن حضور بسیاری از مقامات عالی دولتی و سیاسی، هم‌چنین سران ورزش کشور، این بازی با حضور خانواده‌های ایرانی و در هوای نسبتاً سرد مجموعه ورزشی آزادی، رأس ساعت مذکور برگزار شد. در ترکیب تیم ملی حضور مهدی طارمی، امیر عابدزاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان جالب بود.

برخلاف انتظار بازی با برتری عراق آغاز شد و میهمان که چیزی برای از دست دادن نداشت، با بازی انتحاری کوشید تا به میزبان صدرنشین شوک وارد کند. در ادامه و پس از سپری شدن دقایق ملتهب ابتدایی حملات عراق کنترل شد و ایران بر توپ و زمین استیلا یافت.

در نیمه نخست یوزهای پارسی که از حمایت همه‌جانبه و حداکثری هواداران تیم ملی بهره‌مند بودند، بازی را در دست داشتند و حتی در دقایق ابتدایی این جدال حیاتی، کاپیتان تیم ملی فوتبال تیر دروازه رقیب سبزپوش را لرزاند. البته امیر عابدزاده هم با یک سیو مهم، از ورود توپ به دروازه ایران جلوگیری کرد.

ملی‌پوشان فوتبال ایران روی یک صحنه دروازه شیرهای بین‌النهرین را باز کردند که البته مهدی طارمی در این لحظه در آفساید قرار داشت. در دقیقه ۲۵؛ یوزهای ایرانی ۳ بار متوالی دروازه رقیب خود را به شکل جدی تهدید کردند اما سنگربان عراقی‌ها این حملات پیاپی را دفع کرد.

با این حال به رغم حملات پیاپی ایرانی‌ها، نیمه نخست با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت.

در نیمه دوم اما باز هم همین روند تهاجمی از سوی شاگردان اسکوچیچ ادامه یافت و یوزها بارها و بارها دروازه رقیب همسایه را تهدید کردند تا بالاخره روی پاس علیرضا جهانبخش و شوت مهدی طارمی، ایران پیش بیفتد.

پس از این گل باز هم حملات پسران ایرانی شدت یافت اما دروازه‌بان آماده عراقی‌ها هر بار مانع از به ثمر رسیدن گل دوم تیم ملی فوتبال ایران شد.

بعد از گل ضرباهنگ حملات ایران ادامه داشت اما باز هم بی دقتی مهاجمان ایران سبب شد تا موقعیت‌های متعدد به تور نرسد.

در دقایق پایانی ایران ترجیح داد عقب نشسته و بازی را مدیریت کند. عراق نیز که همه چیز را از دست رفته می‌دید، بی‌محابا جلو کشید اما به جایی نرسید تا ایران با یک برد حداقلی پیش چشم تماشاگران خودی صعود به جام جهانی را جشن بگیرد.

ایران ۱

گل: مهدی طارمی ۴۹

عراق صفر

گل:-

ایران

امیر عابدزاده، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، امید نورافکن، صادق محرمی، سعید عزت‌اللهی (۸۷- کمال کامیابی نیا)، وحید امیری، علی قلی‌زاده، سامان قدوس (۷۷- میلاد سرلک)، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی (۹۰+۲- کریم انصاری فرد)

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

عراق

فهد طالب، احمد ابراهیم، میثم جبار، حسن رائد، فرانس پطرس، سعد عبدالامیر، محمد علی عبود، امیر العماری، احمد فرحان، بشار رسن و ایمن حسین

سرمربی: ژلیکو پتروویچ

انتهای پیام/


کد مطلب: 145706

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/145706/ایران-اوج-غرور-سلام-جام-جهانی-جهانبخش-ساخت-طارمی-نواخت

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir