تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۲
تیمور کریم زائی گفت: ارائه نان با کیفیت به مردم و رعايت مسائل بهداشتي از سوي متصديان بايد مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
نانوایی ها ملزم به عرضه نان با کیفیت به مردم هستند
به گزارش عصرهامون تیمور کریم زایی، بخشدار دامن شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: به منظور رفع مشکلات و وضعیت آرد و نان نانوایی ها به طور سرزده از این واحدها در سطح بخش بازدید به عمل آمد که در این بازرسی وضعیت توزیع نان، سهمیه آرد، رعایت بهداشت، کیفیت، قیمت نان و ساعت پخت نانوایی ها را مورد بررسی قرار گرفت.

وی ضمن تذکر به کلیه نانوایی ها به رعایت بهداشت و توزیع نان به صورت عادلانه، افزود: بازدیدها به صورت مستمر ادامه خواهد یافت و هیچ گونه کوتاهی در زمینه تهیه مواد اولیه، پخت یا عرضه نان قابل قبول نخواهد بود.

این مقام مسئول با بیان این که بر اساس قانون هر گونه کم فروشی و توزیع خارج از شبکه نان از سوی نانوایان تخلف محسوب می شود، تصریح کرد: نان با کیفیت تحویل مردم داده شود و با کسانی که سهل انگاری یا کم فروشی و یا گران فروشی می کنند برخورد می شود.

وی اضافه کرد: در نانوايي ها بايد مكاني مناسب و با شرايط ويژه اي براي نگهداري آرد تعبيه شود، نزديك بودن انبار آرد به محل پخت نان سبب رطوبت و افزايش دما در محيط مي شود كه اين مساله سبب كاهش كيفيت آن مي شود.

کریم زایی عنوان کرد: به لحاظ ضرورت نظارت بر مصرف آرد يارانه اي در نانوايي هاي بخش دامن همه خبازي ها براي نگهداري شرايط مناسب اين ماده غذايي بايد انبار مستقل ذخيره آرد داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: نظارت دقیق و کارشناسانه بر کارکرد نانوایی‌ها، نحوه تخصیص سهمیه آرد متناسب با نیاز بخش دامن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به پیشگیری از بیماری کرونا از الزامات مهم این منطقه است که باید از سوی دستگاه‌های متولی مورد پیگیری قرار بگیرد.

انتهای پیام/   https://www.asrehamoon.ir/vdcjimevxuqex8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما