کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یکی از سران طوایف سیستان وبلوچستان:

آرمان‌های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه خط قرمز است/ تحول اساسی در اقتصاد ایران با تولید دانش بنیان

4 فروردين 1401 ساعت 8:11

محمد رضا شاهوزهی با بیان اینکه شعار سال باید به عنوان یک نقشه راه مدنظر مردم و مسئولان قرار گیرد، گفت: تولید محصولات با رویکرد دانش بنیان، اقتصاد ایران را متحول می کند.


محمد رضا شاهوزهی یکی از سران طوایف سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به اینکه نوروز؛ میراث پر افتخار تمدن ایرانی، که آغاز آن با رستاخیر طبیعت همراه است، بیان کرد: سال 1400 را در حالی پشت سر گذاشتیم که تحولات چشمگیری در ابعاد خارجی و داخلی برای کشور ایران رخ‌داد.

 وی افزود: تثبیت قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران، تحسین مجاهدت‌ها و سرافرازی‌های ملت ایران و فرزندانش را به دنبال داشت و این افتخار مرهون راهبری رهبر معظم انقلاب، درایت رئیس جمهور مردمی، تلاش توأمان نیروهای سرافراز مسلح و کارگزاران عرصه دیپلماسی و هم زمان، نقش آفرینی مدیران سطوح مختلف سیاست داخلی بود.

این سرطایفه اضافه کرد: برگزاری باشکوه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 28 خرداد ماه و روی کار آمدن دولت مردمی حضرت آیت الله ابراهیم رئیسی همچنین در سال گذشته جهان شاهد جنگ، کشتار، مناقشه، شیوع بیماری و برخی اقدامات شوم ضدبشری از سوی استکبار و کشور‌های به اصطلاح مدافع حقوق بشر و در حقیقت ضد بشریت بود، ایران سربلند اسلامی به برکت استقرار نظام دینی و معنوی، رهبری هوشمندانه امامین انقلاب، حضور همیشه در صحنه مردم بصیر، نیرو‌های مخلص وانقلابی در پهنه میهن اسلامی و نیرو‌های مسلح جان برکف، در مصاف با تحریم‌های ظالمانه و تفکرات شوم حامیان تروریسم، مسیر آرامش، امنیت و اقتدار را با موفقیت و سرفرازی طی کرده و در برابر همه توطئه‌ها و دسیسه ها، مقاوم و نستوه ایستاده است.

آرمان‌های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه خط قرمز اقوام و طوایف  

وی ادامه داد: سران اقوام و طوایف سیستان و بلوچستان به عنوان بازوی توانمند صیانت از نظام اسلامی و دفاع از استقلال و تمامیت ارضی، با تلاش مجاهدانه خود با همراهی همدلانه سایر قوای مقتدر مسلح و امنیتی کشور خاصه سپاه همیشه سربلند انقلاب اسلامی، توانستند با تجدید میثاق مجدد با ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توفیقات چشمگیری را در حوزه‌های ایجاد امنیت پایدار در مرزهای جنوب شرقی کشورمان در پی سقوط دولت دست نشانده استکبار جهانی در کشور افغانستان و بی ثباتی سیاسی در این کشور،  خنثی نمودن نقشه ها و دسیسه نخ نمای دشمنان قسم خورده ایران اسلامی در ایجاد اختلافات قومی و مذهبی و بسیاری از اتفاقات و رخدادهای خارجی و داخلی بار دیگر ثابت کنند.

وی با بیان اینکه خط قرمز اقوام و طوایف استان ولی فقیه و رهبری معظم انقلاب اسلامی و اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد، تاکید کرد: در سالی که گذشت شاهد جانفشانی و ایثار افرادی بودیم که با نثار خون خویش از آنها به عنوان "شهدای راه امنیت"، یاد می شود، افرادی که خون پاک آنها باعث وحدت و همدلی بلوچ و فارس، شیعه و سنی در استان شد، و به کوری چشم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران راهشان پر رهرور خواهد بود.
 
تولید دانش بنیان، محرک پویایی اقتصاد ایران در دوره تحریم  

شاهوزهی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری به عنوان "تولید دانش بنیان و اشتغال زایی"، افزود: از همه دلسوزان کشور و فرهیختگان، علما و نخبگان و مسئولان کشور، انتظار می رود با تمام وجود و با وحدت و همدلی و با نصب العین قرار دادن رهنمودها و سیاست های ابلاغی معظم له در امور مختلف، در جهت عملیاتی کردن شعار سال 1401 گام بردارند.

وی تصریح کرد: شعار سال بر مبنای اهمیت تولید شرکت های دانش بنیان و اشتغال آفرینی به عنوان نقشه راه یک ساله کشور، موضوع اقتصاد و تولید داخلی با مشارکت شرکت های دانش بنیان در راستای رفع مشکلات کشور به ویژه حل و فصل معضلات اقتصادی و معیشتی مردم بوده و همگان باید در تحقق این مسیر گام های جدی بردارند.

این سرطایفه اظهار کرد: همگان باید با حفظ انسجام، صلابت و روحیه مقاومت، دوشادوش مردم کشور در مقابل هجمه های ناجوانمردانه و زیاده خواهی های ظالمانه بیگانگان و دشمنان اسلام و نظام اسلامی ایستادگی کرده و از اقتدار کشور و حقوق مسلم ملت دفاع کنیم.

اعتماد به نفس و احساس عزتمندی؛ ثمره تولید ملی

این سرطایفه خاطر نشان کرد: در سال های اخیر متاسفانه مسئولین دولت گذشته نتوانستند در تحقق شعار سال موفق شوند و در تولید نقش آفرینی جدی داشته باشند، در دولت سیزدهم و مردمی همچنان که از ابتدا پیداست که حضور میدانی راهکاری برای رفع مشکلات به شمار می رود، این روند تداوم داشته باشد و تلاش مضاعف در زمینه تحقق این شعار صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مسئولین باید شعار سال را سرمشق قرار دهند و به دنبال تامین بودجه برای تحقق این شعار باشند، گفت: در تحقق این امر نباید از نقش مردم و کمک های مردم و همچنین دانشگاهیان و نخبگان غفلت کرد،خصوصا دربحث تولید دانش بنیان که نیاز به تخصص ویژه دارد.

شاهوزهی تبیین کرد: هر میزان مسئله تولید و خودکفایی در تولید در تمام زمینه ها پیش برود قطعاً نیاز به خارج کمتر می شود، و مسئله تورم گرانی کاهش می‌یابد، و همچنین اشتغال زایی باعث بهبود وضعیت مردم خواهد شد.

وی ادامه داد: هرچه تولید رونق یابد اعتماد به نفس ملی و احساس عزتمندی در ملت بالاتر می رود و ثمرات روانی بسیاری برای جامعه ایجاد می شود، همچنان که می دانیم امروز غول رسانه در دست غرب و استکبار می باشد و به هر سمت و سویی که می‌خواهند افکار مردم را مهندسی می‌کنند،که با جهاد تبیین و جهاد فرهنگی ما می توانیم جلوی این هجمه را بگیریم.

این سرطایفه تصریح کرد: اگر بتوانیم دستاوردهای انقلاب را به نحو شایسته به نمایش بگذاریم، قطعاً اعتماد به نفس بالاتر خواهد رفت، چرا که خودباوری مقدمه تولید است.

از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد

وی تاکید کرد: ما سران اقوام و طوایف استان سیستان و بلوچستان همسو با سایر اقوام کشور به مردم فهیم و بصیر ایران اسلامی اطمینان می دهیم که در سنگر ایجاد امنیت پایدار در مرزها تمام تلاش خود را در راه تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمت به شما مردم غیور و انقلابی به کار خواهیم بست و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

رونق تولید، صادرات و ارزآوری را به‌ دنبال دارد

وی گفت: اگر تولید در کشور در هر کالایی به خودکفایی برسد صرف نظر از اشتغال زایی، ارز آوری به دنبال داشته و باعث عدم وابستگی صنعتی ما به کشورهای خارجی می شود و می‌توانیم صادر کننده باشیم، به همین جهت چندین سال است که رهبر انقلاب اشاره به اقتصاد مقاومتی و طی این دو سال اخیر به تولید اشاره دارند.

به گفته این سرطایفه؛ قطعا سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان های همجوار مثل یزد، کرمان، اصفهان،کاشان و غیره به مراتب کمتر صنعتی است، بر این اساس هر چه تولید در استان رونق بگیرد و بتوانیم صنایع را با توجه به ظرفیت های معدنی و کشاورزی این استان رونق دهیم، می‌توانیم حتی صادرکننده به خارج از کشور باشیم.

وی تاکید کرد: این خطه از کشور به دلیل مرز آبی و خاکی که با کشورهای همسایه دارد از پتانسیل مرز بهره مند است که خود رونق اشتغال را در استان به دنبال دارد، همچنین دربحث مواد مورد نیاز و مواد غذایی مانند مرغ می‌بینیم که از استانهای همسایه وارد می شود و به نوعی فقط مصرف کننده هستیم، اگر بتوانیم تولید را رونق دهیم وابستگی ما در تمام زمینه های غذایی و صنعتی کاهش می یابد.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 146941

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/146941/آرمان-های-انقلاب-اسلامی-ولایت-فقیه-خط-قرمز-تحول-اساسی-اقتصاد-ایران-تولید-دانش-بنیان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir