تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۹
حبیب غزنوی،سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تصادفات جاده ای نوروزی در سیستان و بلوچستان تا کنون ۲۷ قربانی گرفته است.
فوت ناشی از تصادف بیشتر از فوت کرونا/تصادفات جاده ای نوروزی تاکنون ۲۷ قربانی گرفت
به گزارش عصرهامون، حبیب غزنوی بیان کرد: از شروع تعطیلات نوروزی در ۲۵ اسفند ماه  ۱۴۰۰ تا ظهر امروز  چهارم   فروردین ۱۴۰۱ تعداد ۲۷  نفر از هموطنان عزیزمان را در تصافات جاده ای استان از دست داده ایم و ۹ نفر از این ۲۷ نفر نیز جزو اتباع غیر ایرانی و عموما از اهالی مظلوم و ستمدیده کشور افغانستان هستند.  

وی افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۴۹۵ فقره ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی به منظور امداد رسانی به حوادث ترافیکی در استان انجام شده است.

این مسئول اضافه کرد:۲۴۲ فقره از این ماموریت ها در مناطق شهری و ۲۵۳  ماومریت در جاده های استان بوده است و در این ماموریت به ۴۸۱ نفر در جاده‌ها و ۳۴۷ نفر در شهرها امداد رسانی شده است.

به گفته وی، آمار ماموریت های مرتبط با حوادث جاده ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان ۳۲ درصد و تعداد مصدومین هم ۴۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: امسال نسبت به سال های گذشته باتوجه به انجام واکسیناسیون عمومی محدودیت های کرونایی کاسته شده و شاهد افزایش ترددها هستم، و متاسفانه روند وقوع تصادفات در حال افزایش است.

وی گفت: حفظ جان یک نفر هم برای ما بسیارمهم و حائز اهمیت است، به همین دلیل از مردم می خواهیم قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

غزنوی افزود: تمام نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، بیمارستان و مراکز درمانی دولتی در ایام نوروز در آماده باش کامل به سر می برند و خدمات درمانی در این ایام همانند قبل از تعطیلات به هم استانی های عزیز و مسافرین ارائه می شود

 فریبرز راشدی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ادامه اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۲ هزار و۸۳۰ ماموریت اورژانسی در سطح استان توسط اورژانس ۱۱۵ انجام شده است که  ۴۹۵  مورد از ماموریت ها مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

وی ادامه داد: تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ مورد ماموریت حوادث و ترافیکی در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به وقوع پیوسته است  و طی آن ۴۶ تن مصدوم شده اند

این مسئول گفت: از رانندگان و گردشگران تقاضا می شود ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سرعت مطمئنه را رعایت و از رانندگی به هنگام خستگی و خواب آلودگی بپرهیزند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdccpeqsx2bq0o8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما