کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان انتقال خون سراوان:

افزایش سفرهای نوروزی منجر به کاهش اهدای خون شد

تنها ۵هزارسراوانی موفق به اهدای خون در سال ۱۴۰۰ شدند

8 فروردين 1401 ساعت 9:10

عبدالصبور شهلی بر به ضرورت اهدای خون در تعطیلات نوروزی و همچنین روزهای ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت ذخایر خون قابل قبول نیست.


به گزارش عصرهامون؛ عبدالصبور شهلی بر رئیس سازمان انتقال خون و فرآورده های خونی سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: با توجه به وقوع تصادفات جاده ای میزان مصرف خون افزایش یافته و از آنجایی که شهروندان در تعطیلات نوروزی و سفر به سر می برند، ذخایر خونی با کاهش مواجه شده است.

وی افزود: پس از تعطیلات نوروز ماه مبارک رمضان را در پیش داریم که در این ایام نیز شاهد کاهش مراجعه اهداکنندگان خون به مراکز و پایگاه های انتقال خون خواهیم بود و به همین دلیل در این ایام ذخایر خونی کاهش خواهد داشت.

رئیس سازمان انتقال خون و فرآورده های خونی سراوان ادامه داد: خونگیری در این منطقه در سه روز آخر هفته و در ماه مبارک رمضان پس از افطار جهت رفاه حال شهروندان انجام می شود.

این مسئول ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۶ هزار نفر به اداره انتقال خون شهرستان سراوان مراجعه کردند که از این تعداد حدود ۵ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به اینکه به گروه خونی oمثبت و منفی بیشتر از سایر گروه های خونی محتاج هستند، تصریح کرد: تقریبا به اندازه ۸ هزار واحد خون یعنی یک و نیم برابر خون اهدایی شهروندان از بقیه استان های کشور تامین شده است.

رئیس سازمان انتقال خون و فرآورده های خونی سراوان گفت: از شهروندان نوع دوست تقاضا می شود جهت اهدای خون به بیماران نیازمند به سازمان انتقال خون مراجعه کنند چرا که با توجه به مسافرت های نوروزی و ماه مبارک رمضان، کاهش ذخایر خونی رنج بیماران را دوچندان خواهد کرد.


انتهای پیام/


کد مطلب: 147008

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/147008/افزایش-سفرهای-نوروزی-منجر-کاهش-اهدای-خون

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir