کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در راستای تحقق شعار سال؛

توسعه اشتغال دانش بنیان در بخش تجارت مرزیِ سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گرفت

10 فروردين 1401 ساعت 8:41

مجتبی شجاعی، مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شعار سال، توسعه اشتغال دانش بنیان در بخش تجارت مرزیِ استان در دستور کار قرار گرفت.


 به گزارش عصر هامون؛ به نقل از لادیز، سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین استان های مرزی کشور که با دو کشور افغانستان و پاکستان که در شرق کشور قرار دارند همسایه می باشد، این استان از جنوب از طریق بندر چابهار به آبهای آزاد متصل است که این موضوع موقعیت استراتژیک و اقتصادی مهمی را برای کشور فراهم ساخته است.

گسترش تجارت مرزی از طریق مرزهای خاکی با همسایگان و افزایش صادرات و ارتباط با کشور های شرق آسیا از طریق آبهای آزاد وابستگی اقتصادی کشور به فروش نفت را می تواند کاهش دهد، و شرایط اقتصادی پایدارتری را برای کشور فراهم سازد، از این رو توجه به شعار سال و منویات مقام معظم رهبری از سوی مسئولین جهش اقتصادی عظیمی را رقم خواهد زد.

مرز میرجاوه مهمترین و قدیمی ترین مرزهای رسمی کشور

درهمین رابطه مجتبی شجاعی، مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان به خبرنگار ما گفت: استاندار استان حرکت در جهت تحقق شعار سال را در دستور کارمجموعه استانداری قرار داده تا بتوانیم از همه ظرفیت های اقتصادی در رابطه با افزایش حجم ایجاد اشتغال و دانش بنیان بودن اقتصاد تجاری درمرزهای استان بهره ببریم.

وی با اشاره به این مطلب که مرز میرجاوه از مهمترین و قدیمی ترین مرزهای رسمی استان و کشور است، افزود: از لحاظ استعداد عملیات تجارت مرزی، شهرستان میرجاوه با دارا بودن راه آهن، گمرک، پایانه مرزی،بازارچه مرزی، پایانه مسافری و منطقه ویژه اقتصادی از موقعیت بسیار خوبی در بین مرزهای کشور برخوردار است، که در سال گذشته توانسته ۶۳۰میلیون دلار صادرات، ۷۵ میلیون دلار واردات را با بیش از ۷۵ هزار تردد کامیونی انجام دهد، و نسبت به سال ۹۹ رشد خوبی را نشان داده است.

مدیرکل دفترهماهنگی امور اقتصادی استانداری استان،گفت: دولت به دنبال این است که در توسعه عملیات اقتصادی کشور نقش پررنگتری نسبت به سابق داشته باشد و مرزنشینان بتوانند از شرایط اقتصادی بهتری برخوردار شوند.


به گفته این مسئول، در حال حاضر در مرز میرجاوه تعامل بسیار خوبی در بین دستگاه های متولی برقرار است، که روند مبادلات مرزی را تسریع می بخشد، و این موضوع در بلند مدت اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

شجاعی بابیان این مطلب که بهبود شرایط معیشتی مردم مرزنشین در اولویت کاری معاونت اقتصادی استانداری قرار دارد، اضافه کرد: با توجه به شعار سال و تاکیدات استاندار تلاش خواهیم کرد بخش های دانش بنیان حضور گسترده تری در مبادلات تجاری مرزی داشته باشند، که بتوانیم علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار مرزی، معیشت مردم مرزنشین استان سیستان و بلوچستان را بهبود بخشیم.

انتهای پیام /
 


کد مطلب: 147032

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/147032/توسعه-اشتغال-دانش-بنیان-بخش-تجارت-مرزی-سیستان-بلوچستان-دستور-کار-قرار-گرفت

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir