تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۹
مدارگرد آژانس فضایی اروپا تصاویری از دهانه‌هایی که در حوضه بزرگ Utopia که قطری بیش از ۲۰۰۰ مایل دارد، گرفت.
تصویر عجیب از دهانه‌های برآمده مریخ+عکس
به گزارش عصرهامون؛ مدارگرد مریخی اکسپرس مجموعه‌ای از تصاویر را ثبت کرده است که نمای خیره کننده‌ای از "دهانه‌های پیچیده" در منطقه Utopia Planitia مریخ را نشان می‌دهد.

مدارگرد آژانس فضایی اروپا (ESA) تصاویری از دهانه‌هایی که در حوضه بزرگ Utopia که قطری بیش از ۲۰۰۰ مایل دارد، گرفت. دشت موجود در این حوضه که Utopia Planitia نام دارد، از آنجایی که یخ فراوانی هم در سطح و هم درست در زیر سطح خود دارد، از جذابیت خاصی برخوردار است. دهانه پایین سمت چپ، بافت غیرمعمولی به نام "زمین مغزی" را نشان می‌دهد که به این دلیل نامگذاری شده است که شبیه برآمدگی‌های مغز انسان است.

نمای دیگری از Utopia Planitia نیز گرفته شده است که دهانه‌ها را از زاویه‌ای متفاوت نشان می‌دهد. این دو تصویر با استفاده از دوربین رزولوشن بالا Mars Express برای گرفتن تصاویر از سطح سیاره، دوربین استریو با وضوح بالا (HRSC) گرفته شده‌اند. آن‌ها تصاویر رنگی واقعی هستند، به این معنی که نمای سطح را همانطور که توسط چشم انسان دیده می‌شود نشان می‌دهند.



مدارگرد مریخ اکسپرس قبلاً بسیاری از ویژگی‌های قابل توجه دیگر را در سطح مریخ ثبت کرده است، از جمله دهانه معروف کورولف که ۵۱ مایل عرض و پر از یخ است، و دهانه مورکس که اکنون یخ ندارد، اما دارای تپه‌های شنی و ساختار‌های دیگری است که توسط یخ تشکیل شده است. شناسایی ذخایر یخ گام مهمی در دسترسی به آب در مریخ است که برای ماموریت‌های آتی در مریخ کلیدی است.
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcjxaeviuqexvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها