تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۰
قطع درختان پارک بعثت سراوان در روزهای اخیر مورد گلایه بسیاری از شهروندان قرار گرفت‌.
ماجرای قطع درختان پارک بعثت سراوان/از پاسخ شهردار تا واکنش شورای شهر
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون، پارک بعثت و‌ قطع درختان مثمر این تفرجگاه این روزها به موضوع داغ کابران فضای مجازی در شبکه های اجتماعی در سراوان تبدیل شده است موضوعی که واکنش شهروندان و فعالان محیط زیست را در بر داشته است.

واگذاری پارک ها و بوستان های سطح شهر به بخش خصوصی از دیگر انتقادات شهروندان بود به شهرداری و شورای شهر وارد کردند و خواستار پاسخگویی نسبت به این موضوع شدند.

در همین راستان سید امین سیدی شهردار سراوان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: پارک سه سال پیش به شخصی به نام عبدالرحیم امراء در مزایده‌ای واگذار می‌شود.

وی افزود: این فرد برای  ساخت و ساز  اقدام به قطع تعدادی از درختان می‌کند تا در این پارک ساختمانی را احداث کند.

به گفته شهردار سراوان تعداد درختان قطع شده سه یا چهار اصله بوده است که به محض مطلع شدن از این موضوع قرارداد فسخ می شود.

سیدی ادامه داد: پس از فسخ قرارداد این شخص؛ جلسه‌ای با مراجع قضایی گرفته شد که جلوی ساخت و ساز را گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: پارک وحدت نیز همین شرایط را داشت که با ورود مقامات قضایی  قرارداد فسخ شد. 

این مقام مسئول گفت: پارک‌ها و بوستان ها برای عموم هست و خواهد بود و هیچ کس حق تعرض به آنها را ندارد.‌

شورای شهر نیز پیرامون این حادثه با انتشار اطلاعیه ای به مطالبه شهروندان و فعالان محیط زیست واکنش نشان داد.

در این اطلاعیه آمده است شهروندان عزیز و فهیم سراوانی باتوجه به اینکه اخیراً متنی در خصوص وضعیت پارک بعثت و پارک بانوان مبنی بر قطع درختان و اوضاع نابسامانی که عده‌ای از شهروندان نگران آن بودند واز شورای اسلامی شهر درخواست توضیحات و شفافیت در امر واگذاری آن را داشتند، شورای اسلامی شهر برحسب وظیفه لازم دانسته تا توضیحات کامل و جامع موضوع فوق را به شرح ذیل به شهروندان گرامی اطلاع رسانی نماید.

در ادامه این اطلاعیه عنوان شده است که در بحث واگذاری ضلع غربی پارک بعثت شورای شهر اعلام می دارد، واگذاری از طریق مزایده درسال ۱۳۹۷ توسط شهردار و شورای شهر وقت انجام گرفته که احدی از شهروندان به نام عبدالرحیم امراء در مزایده برنده گردیده است که پس از آن تا مرحله کارشناسی اجاره بها جهت عقد قرارداد پیش رفته که متأسفانه شهردار وقت موفق به تنظیم قرارداد نشده و همچنین برنده مزایده قبل از پایان عقد قرارداد اقدام به ساخت و محوطه سازی نموده است، اما بدلیل اینکه شهردار اسبق استعفا نموده بودند شهرداران بعدی بنا بر اینکه قرارداد آن نهایی نشده است و شرایط مورد تایید توافق سایر شهرداران تاکنون نبوده است و همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد. 

در ادامه این مطلب مطرح شده است که سرانجام شهردار و شورای شهر پس از گذشت چهار سال بلاتکلیفی با دو گزینه(۱) ادامه کار با شرایط جدید و بروز (۲) پرداخت مانده  اجاره بهای چهار ساله از ۱۳۹۷تا ۱۴۰۱ وعقد قرارداد با شرایط مورد تایید شهرداری و شورای شهر در چهارچوب قانون و مقررات؛ اگر چنانچه متقاضی با موارد مذکور موافق باشند نسبت به عقد قرارداد اقدام ودر صورت عدم توافق مجددا از طریق مزایده وفراخوان عمومی به سایر متقاضیان واگذار خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه پیران قطع درختان ضلع غربی پارک بانوان آمده است: تعداد دو نفر نخل بی ثمر و یک درخت اوکالیپتوس در مسیر ساخت ساز پروژه تجاری سازی شهرداری بودند که متأسفانه به ناچار توسط شهرداری قطع شدند و از آنجاییکه حسب قانون، شهرداری می تواند مقدار ۱۰درصد از فضای سبز را جهت مصارف کار فرهنگی وتجاری استفاده کند فلذا چون باتوجه به وضعیت درآمدی شهرداری ناگزیر باید برنامه ریزی مناسب وکارشنایی جهت کسب درآمد برای شهرداری صورت بگیرد شهرداری در راستای قانون درخواست احداث تعداد ۲۰دهنه مغازه نموده است که مراحل آن در حال سیر قانونی و... می باشد.

در پایان از همه شهروندان گرامی که نگران وضعیت ومشکلات شهر می‌باشند والحق والنصاف در همه زمینه‌ها شهرداری و شورای اسلامی شهر را یاری و همراهی نمودند مراتب  سپاسگزاری و تقدیر تشکر خویش را تقدیم واعلام میداریم.
انتهای پیام/خ
https://www.asrehamoon.ir/vdciuyazqt1a5p2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها