ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> جهاد آبرسانی برای ۲۶ شهرستان سیستان و بلوچستان مشکلات آبی ۲۸۸۳ روستا پایان می‌یابد | عصر هامون
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۳
رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو از اجرای طرح محرومیت‌زدایی برای آبرسانی به ۲ هزار و ۸۸۳ روستا در ۲۶ شهرستان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
جهاد آبرسانی برای ۲۶ شهرستان سیستان و بلوچستان / مشکلات آبی ۲۸۸۳ روستا پایان می‌یابد
به گزارش عصرهامون؛ "میثم جعفرزاده"، رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در حاشیه سفر یک‌روزه خود به سیستان و بلوچستان بیان کرد: طرح محرومیت‌زدایی وزارت نیرو به منظور آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور آغاز شده که از این تعداد، آبرسانی به حدود ۳ هزار روستا با مشارکت خیرین صورت می‌گیرد.
 
رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با بیان اینکه بیش از ۲۵ درصد پروژه‌های طرح محرومیت‌زدایی کشور به سیستان و بلوچستان تعلق دارد گفت: در پی سفرهای استانی و تأکید وزیر نیرو به ارتقای سطح کمی و کیفی آب این استان، تعداد روستاهای این طرح در سیستان و بلوچستان، به ۲ هزار و ۸۸۳ روستا افزایش یافت. 
 
وی افزود: علاوه بر آبرسانی به هزار و ۷۵۱ روستای طرح‌ محرومیت‌زدایی، تعداد ۶۳۲ روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی از محل اعتبارات ملی و ۵۰۰ روستا با استفاده از ظرفیت مجمع خیرین آبرسان، طی بازه زمانی ۳۰ ماهه برای سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی شده است.
 
جعفرزاده با بیان اینکه تلاش ما اتمام طرح فوق در کمتر از بازه زمانی تعیین شده است، ابراز امیدواری کرد: با مجموع اقداماتی که به صورت موازی و هم‌زمان در حال انجام است، شاخص بهره‌مندی از آب شرب روستایی سیستان و بلوچستان از ۷۲ درصد به ۹۵ درصد ارتقا یابد و غبار محرومیت از سیمای استانی که پیشانی حرکت جهادی‌ست، زدوده شود.
 
به گفته رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو، تمامی ۲۶ شهرستان استان سیستان و بلوچستان با اولویت‌بندی در اجرا، از این طرح بزرگ آبرسانی بهره‌مند می‌شوند.
 
وی گفت: در این سفر در دومین جلسه مرکز جهاد آبرسانی سیستان و بلوچستان با حضور استاندار، جبهه‌های کاری پیمانکاران و مسائل فنی مورد بحث قرار گرفت و قرار شد ضمن برگزاری جلسات مستمر هفتگی در استانداری، کمیته‌های فنی مشترکی بین مجموعه معین قرارگاه امام حسن مجتی (ع) که بر عهده نیروی زمینی سپاه است و مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان با هدف بررسی‌های فنی و پیگیری روند اجرای پروژه‌ها به صورت مداوم برگزار شود.
 
جعفرزاده ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در سایه هم‌افزایی نهادهایی که در مجموعه استان وجود دارد، با یک همبستگی و نگاه ملی، هم به لحاظ کمی با کمترین هزینه و هم به لحاظ کیفیت، با بالاترین کیفیت پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcb5zb80rhbaap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما