تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۹
رئیس هیئت کبدی از قهرمانی تیم زاهدان در مسابقات کبدی سیستان و بلوچستان انتخابی تیم ملی جوانان خبر داد.
زاهدان قهرمان مسابقات کبدی سیستان و بلوچستان انتخابی تیم ملی جوانان شد
وحید موحد؛ رئیس هیئت کبدی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: اختتامیه رقابت های کبدی قهرمانی استان سیستان و بلوچستان، انتخابی تیم جوانان استان جهت اعزام به مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان جمهوری اسلامی ایران با حضور تیم های منتخب شهرستان ها در سالن ورزشی شهید فهمیده زاهدان برگزار شد.
 
وی افزود: این رقابت ها پس از برگزاری دیدارهای حساس، نزدیک و نفس گیر به پایان رسید و تیم زاهدان به مقام اول و تیم های جزینک و زابل به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.
 
رئیس هیئت کبدی استان با اشاره به توسعه همگانی ورزش کبدی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان یکی از پایگاه‌های اصلی کبدی برای تامین بازیکن به تیم‌های ملی است.
 
وی ادامه داد: در استان استعداد‌های زیادی است که به دلیل شیوع بیماری کرونا در 2 سال اخیر کمتر فعالیت شده و امیدواریم در سال جدید و با برنامه‌های هدفمند، شاهد رونق مجدد این رشته باشیم.
 
موحد گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه رشته ورزشی کبدی هم در بخش آقایان و بانوان از استعداد بالایی برخوردار است و هم‌اکنون بیش از 300 ورزشکار به طور سازمان یافته عضو هیات کبدی استان هستند.
 
کبدی یا همان زو، یک بازی ایرانی، اصیل و منشا آن بازی های بومی و محلی بوده و این رشته که نیاز به قدرت و مهارت دارد کاملا ساده و کم هزینه است.

کبدی، یک بازی بیرون سالنی و سالنی پُر تحرک و ترکیبی از کشتی و راگبی است، برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی، به مهارت، انعطاف پذیری، چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرات نیاز است.
 
 
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdciuyazrt1a5y2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما