تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۲
محمود فاطمی گفت: شعار امسال هفته سلامت «سلامت ما، سلامت سیاره ما» اعلام شد که سلامت انسان را به درستی در گستره سلامت زمین تعریف کرده است.
سلامت انسان در گستره سلامت زمین تعریف می شود/ آگاه سازی و آموزش عمومی از اهداف شبکه بهداشت زاهدان است
به گزارش عصرهامون، محمود فاطمی؛ رئیس مرکز بهداشت زاهدان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز با بیان اینکه امسال هفته سلامت با شعار «سلامت ما؛ سلامت سیاره ما» برگزار می شود بیان کرد: نیل به سلامت اصیل و فراگیر هیچگاه رخ نخواهد داد مگر با همکاری ارگان ها و سازمان های مختلف و تعاملی همه جانبه و حتی فراتر از مرزها محقق می شود.

وی ادامه داد: مرکز بهداشت زاهدان همگام با سایر مجموعه های بهداشتی این هفته و با توجه به کاهش دامنه بیماری کرونا اقدام به پیش بینی برنامه های متنوعی با هدف ارائه دستاوردها و شاخص ها و نیز آگاه سازی و آموزش عمومی در حوزه های مرتبط کرده است.

وی افزود: در روز اول این هفته با شعار «نقش مردم، مسئولین و سمن ها در تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت» طی مراسمی با حضور نمایندگان برخی دستگاه ها در دهکده المپیک برنامه های هفته «سلامت» آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حاشیه این مراسم نمایشگاهی با هدف ارائه دستاوردها و مطالب آموزشی با حضور غرفه هایی از واحد های مختلف تحت پوشش و ارگان هایی مانند پلیس راهور، جهاد کشاورزی افتتاح می شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه همه روزه و تا انتهای هفته سلامت صبح ها از ۸ الی ۱۱ و عصرها از ۵ الی ۸ پذیرای مراجعین است.

فاطمی گفت: توزیع رسانه ها، پیکسل و پمفلت های آموزشی با تاکید بر لزوم واکسیناسیون به موقع، برگزاری جشنواره های «زنان، مادران زمین، مادران، حافظان زمین» و «نقاشی ویژه کودکان»، آموزش در خصوص «انرژی های پاک»، «نهادینه سازی کاهش مصرف انرژی» و تقدیر از فعالین حوزه سلامت از دیگر برنامه های این هفته متناسب با شعار هر روز است.

وی خاطرنشان کرد: همه ساله یک هفته به عنوان هفته سلامت نامگذاری می شود و امسال از 17 الی 23 اردیبهشت ماه هفته سلامت با شعار"سلامت ما، سلامت سیاره ما" برگزار می شود.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان افزود: سلامت نعمت بسیار بزرگ و بسیار با ارزشی است و با چیزی قابل مقایسه نمی باشد و هیچ قیمتی برای آن نمی توان قائل شد.

وی گفت: سلامت ما و سلامت سیاره ما بهم مرتبط است و ما برای سلامت نیازمند آب، هوا و غذای سالم، سلامت جسمی روانی، اجتماعی و معنوی و در عین حال دسترسی به خدمات سلامت داریم و این انتظارات از سیاره ای هست که به سلامت آن نمی اندیشیم.


انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdchwqnzi23nkqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما