تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۰
ابراهیم ناروئی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان زاهدان با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های ورزشی با مشکل اعتبار مواجه است، گفت: اماکن ورزشی شهر زاهدان با استانداردها فاصله دارد.
فاصله سرانه فضای ورزشی زاهدان با استاندارد کشوری زياد است/ پروژه های نیمه‌تمام شهری و روستایی چشم انتظار اعتبارات
به گزارش عصرهامون به نقل از  زاهدنیوز، ورزش، جامعه سالم را می‌سازد و البته انجام فعالیت‌های ورزشی نیازمند وجود فضاهایی مناسب است تا ورزشکاران بتوانند تمرینات ورزشی خود را به‌صورت حرفه‌ای در آن انجام دهند اما مشکل اینجاست که بسیاری از شهرهای سیستان وبلوچستان با چالشی به نام کمبود سرانه ورزشی دست به گریبان هستند.

با وجود بیش از ۶۰هزار ورزشکار بیمه شده و سازمان یافته به فعالیت‌های ورزشی در سیستان و بلوچستان و این ظرفیت عظیم، این استان از نظر زیرساختی با مشکلات فراوانی روبه‌روست که تاثیر مستقیمی بر بازده ورزش استان برجا گذاشته است.

وجود پروژه نیمه‌تمام ورزشی شهری و روستایی نیازمند تامین اعتبار هستند، البته در این سال‌ها اقدامات خوبی برای توسعه ورزش استان صورت گرفته که افزایش مدال‌آوری و موفقیت‌های ورزشکاران استان بی‌شک تحت تاثیر این برنامه‌ها بوده است.

عدم استانداردهای امکان ورزشی یکی از دغدغه های اصلی مدیران 

ابراهیم ناروئی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به عدم استانداردهای اماکن ورزشی بیان کرد: اماکن ورزشی شهر زاهدان با استانداردها فاصله دارد، البته این مشکل مربوط به استان ما نیست و به دلیل کمبود اعتبارات عمرانی گریبان گیر کلیه استان ها و به ویژه کلان شهرها است.

وی افزود: عدم استانداردها امکان ورزشی یکی از دغدغه های اصلی مدیران است که بسیار دلسوزانه پیگیری جذب اعتبارات بیشتر جهت افزایش میزان سرانه فضای ورزشی در استان هستند.

وی ادامه داد: دلیل دیگر گستردگی و پهناوری استان، رشد جمعیتی و مهاجر پذیری و حاشیه نشینی یکی از مقوله های مهمی هستند که باتوجه به اعتبارات موجود رسیدن به اون میزان استانداردهای مدنظر را به خود سخت کرده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان زاهدان با اشاره به فعالیت بانوان در رشته های ورزشی تصریح کرد: بخش اعظمی از جامعه را بانوان تشکیل دادند و بخش مهم دیگر اجتماع توسط بانوان تربیت می شوند پس نفوذ یک زن در جامعه بسیار بااهمیت است و باید از نظر جهانی سالم باشدتا بتواند نقش خود را به عنوان یک زن در جامعه درست ایفا کند.

وی گفت: عدم اعتبارات و کمبود امکانات این مشکل را دوچندان کرده است که با توسعه ورزش های همگانی در سطح شهر کمی برطرف شد و به همین منظور طی این 2 سال اخیر حدود هشت ایستگاه ورزشی در سطح شهر احیا و سازماندهی شده و حدود تقریبا پنج ایستگاه به صورت خودجوش فعالیت دارد و در دسترس قراردادن ورزش کم هزینه و بدون هزینه برای مردم یکی از اهداف مهم است.

ناروئی اذعان کرد: برای بانوانی که تمایل به ورزش کردن در فضاهای ورزشی و سرپوشیده و کار قهرمانی رو دارند سعی شد بخشی از سالن های مجموعه های ورزشی را در اختیار این بانوان قرار داده شود؛ مثل دهکده المپیک و باتوجه به اینکه تقاضا در این بخش بسیار زیاد هست و فضاهای ما با پاسخگوی این میزان تقاضا نیست و با جذب حضوری تعداد باشگاه های بانوان را افزایش دهیم که تاحدودی در این بخش موفقیت آمیز بود و با صدور 44 مجوز باشگاه ویژه بانوان و تعداد 42 باشگاه در 2 بخش بانوان و آقایان کمک شایانی به افزایش میزان سرانه فضای ورزشی شده است.

وی با اشاره به پیشرفت رشته های ورزشی در استان اظهار کرد: ورزش قهرمانی استان طی این چند سال اخیر روند خوب و پیشرفتی داشت و کسب مقام های جهانی آسیایی کسب سهمیه المپیک خودش گواهی بر این ادعا است و کسب اولین مدال جهانی تاریخ بوکس کشور توسط دانیال شه بخش دلیل دیگری است.

وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان و اداره ورزش و جوانان زاهدان براساس وظیفه شرایط مساعد برای رسیدن به این مقام ها و کرسی ها ملی و بین المللی ورزشکاران فراهم کردند و برای ورزشکاران برای نشان دادن توان و پتانسیل ها برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به سالن های ورزشی اجاره ای تشریح کرد: براساس دستورالعمل کمیسیون ماده 88 کلیه ارگان ها مجاب هستند اماکن درآمد زا را به بخش خصوص واگذار کنند که اداره ورزش و جوانان هم از این قاعده مستنی نیست و طبق این قانون کلیه اماکن درآمد زا را واگذار به بخش خصوصی کردند که وظیفه تعمیر و نگهداری از این سالن ها و امکانات برعهده آن ها است و وظیفه نظارت بر این موضوع برعهده اداره ورزش و جوانان که برای این موضوع در طی سال چندین مرحله بازدید از اماکن را توسط بازرسان و کارشناسان ارائه انجام می گیرد.

وی افزود: سیاست اداره بر این است که به منظور حمایت از بخش خصوصی در دوران کرونا که بخشی از هزینه های جزیی سازمان از قبیل تعمیر نور افکن ها در کنار بخش خصوصی بوده است.

ناروئی با اشاره به خدمات رایگان گفت: ترویج ورزش و جلوگیری از آسیب در ورزش مربوط به حوزه ورزش همگانی می شود که به جرات میتوان ادعا کرد کلیه خدمات ما در این بخش به صورت کاملا رایگان هستند و ما در پارک های سطح شهر هیچ گونه هزینه ای از شهروندان نسبت به ورزش گرفته نمی شود.


انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcfcedy1w6dj1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما