تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۸
علیرضا نارویی، معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۵۴ هزار نفر از مردم روستاهای سروان در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی، ملی و مجمع خیرین از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند.
بهره‌مندی ۵۴ هزار روستانشین در سراوان با اجرای طرح‌های وزارت نیرو از نعمت آب شرب
به گزارش عصرهامون، علیرضا نارویی بیان کرد: در قالب طرح‌های در دست اجرای وزارت نیرو، ۱۹۴ روستای شهرستان سراوان طی ۳۰ ماه آبرسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۲۵ روستا در طرح جهاد آبرسانی منظور شده است خاطرنشان کرد: در پی سفر وزیر نیرو به استان، مجتمع ۶۹ روستایی بم‌پشت و شهر سیرکان به طرح ملی مجتمع‌های روستایی اضافه شد که این مجتمع نیز در قالب طرح جهاد آبرسانی راه‌اندازی خواهد شد.

نارویی با اشاره به تأمین آب شهر و روستاهای سراوان گفت: به منظور افزایش ظرفیت تأمین آب شهر سراوان و روستاها، علاوه بر وضعیت موجود، حفر و تجهیز ۱۵ حلقه چاه در برنامه شرکت قرار گرفته که تاکنون برای ۹ حلقه چاه اقدامات لازم انجام شده است و حفر ۶ حلقه چاه در دستور کار قرار دارد.

وی‌ ادامه داد: همچنین برای تأمین آب شهر سراوان در بلند مدت انتقال آب از مک‌سوخته و سد ماشکید سفلی در دستور کار مطالعات وزارت نیرو قرار دارد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان اضافه کرد: همچنین فرآیند انتخاب سرمایه‌گذار جهت استفاده از پتانسیل چاه‌های ژرف توسط شرکت آب و فاضلاب با بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی به میزان ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از طریق فراخوان عمومی در حال انجام است و هم‌اکنون در مرحله ارزیابی سرمایه‌گذاران قرار دارد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcezv8zxjh8e7i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما