تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
فروش سهمیه کارت سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی، فرسودگی اتوبوس‌های درون‌شهری، کم بودن تعداد و تأخیر‌های همیشگی تنها بخشی از معضلاتی است که شهروندان زاهدانی برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی با آن دست و پنجه نرم می کنند.
بحران حمل و نقل عمومی قصه ای بی پایان/ سهمیه کارت سوخت ناوگان مسافربری در کجا ‏معامله می شود؟
به گزارش عصرهامون، حمل و نقل در زندگی کنونی بشری از ضرورت های گریز ناپذیر هر اجتماع انسانی است که موجب پویایی و توسعه اقتصادی و اجتماعی می شود و جز لاینفک زندگی بشری محسوب می شود.
 
روند سریع توسعه شهرنشینی منجر به افزایش تقاضا برای زیرساختها شده و امروزه یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی شهرها پیشرفت در بخش حمل و نقل است.
 
زمان و هزینه برای شهروندان اهمیت فراوانی دارد؛ زمان کم تر و قیمتی مناسب‌تر از هزینه استفاده از خودرو سواری از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر از اولویت ها است، اگر این شرایط برای شهروند فراهم باشد دلیلی برای استفاده شهروند از خودرو شخصی وجود نخواهد داشت.
 
فرسودگی اتوبوس‌های درون‌شهری، تأخیر‌های همیشگی اتوبوس‌ها که گویی تنها چیزی که برایشان اهمیت ندارد و تعریف نشده وقت مسافران است، کم بودن تعداد اتوبوس‌ها در برابر حجم انبوه مسافران، مشکلات را دوچندان کرده است.
 
اینها بخشی از مشکلاتی حمل و نقل عمومی در کلان شهر زاهدان است که تا به امروز نه تنها از آن‌ها کم نشده بلکه روز به روز به تعدادشان اضافه‌تر هم می‌شود، همچنین این مشکلات برای افراد در سنین بالا، بیماران و افرادی که دچار مشکلات جسمی هستند، دو چندان است.
 
به گفته شاهدان عینی، رانندگان اتوبوس های شهری کارت سوخت اتوبوس خود را در اختیار جایگاه‌های عرضه سوخت گذاشته و سهمیه سوخت دولتی را که برای جابجایی مسافر در نظر گرفته شده را به فروش می رسانند، این در حالیست که اتوبوس ها در کوچه پس کوچه های شهر پارک هستند.
 
عدم حمایت از ناوگان عمومی و کاهش نظارت دقیق بر عملکرد ناوگان، برخی دلالان سوخت در قالب راننده به قاچاق سوخت، می‌‌پردازند و در این شرایط نابسامان برخی اتوبوس‌‌های مسافری با نصب مخزن سوخت مخفی سوخت قاچاق با خود حمل می‌کنند.
 
فرسوده شدن ناوگان، نبود تسهیلات ارزان‌قیمت خرید اتوبوس، کاهش متقاضیان ناوگان اتوبوسی در ایام شیوع بیماری کرونا، از مشکلاتی است که سیستم ناوگان عمومی این روز‌‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کند و قاچاق سوخت توسط این ناوگان یکی از بزرگترین مشکلات در عرصه حمل و نقل عمومی شهری است.‌
 
پیشتر تصویر مطلبی مبنی بر فروش و اجاره کارت های سوخت در فضای مجازی منتشر شد که هیچ مسئولی تاکنون پیرامون آن واکنشی نشان نداد؛ بر همین اساس با متولیان امر تماس حاصل شد که پاسخ شفافی در این زمینه ارائه نکرده، و ما را منوط به ارسال سوالات مکتوب کردند.
 

 
پایگاه خبری عصرهامون در راستای رفع مطالبات و دغدغه مردم آماده دریافت ‏پاسخ متولیان امر در این خصوص می باشد‎.‎

 انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcjvoevouqexyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

سعید
یه خط اتوبوس درست تو این شهر نیست ترو خدا عصرهامونی ها پیگیر باشید تا وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تو این وضعیت گرونی خط های تاکسی درست بشه. اون از وضعیت زیباشهر اینم دانشگاه چه خبره تو اتوبوسرانی؟؟؟
مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها