تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۴
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تولید دانش‌بنیان گفت: مزیت مهم طرح جهش تولید دانش‌بنیان رسیدن به تولیدات بومی محصولات، دست‌یابی به مرزهای علم و دانش و تحقق استقلال و اقتصاد مقاومتی است.
تحقق استقلال و اقتصاد مقاومتی؛ با اجرای طرح جهش تولید دانش‌بنیان/ شرکت‌های دانش‌بنیان میان‌برهایی برای جهش تولید
به گزارش عصرهامون، پس از اعلام نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ برای عموم مردم این سؤال پیش آمد که شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان چه ویژگی خاصی دارند که رهبر انقلاب در مقوله تولید و اشتغال‌، به آن اشاره نمودند؟

در پاسخ باید در نظر داشته باشیم که کشور ما به‌صورت بنیادین، دانش موردنیاز در اکثر زمینه‌های تولید در صنایع و علم مورد نیاز برای ورود این دانش به تولیدات اقتصادی را در اختیار دارد و ورود شرکت‌های جوان دانش‌بنیان به تولید، قطعاً ارزش‌افزوده بسیار بالایی خواهد داشت و می‌توانند به‌عنوان سکویی برای تولید سایر محصولات مورداستفاده همه صنایع قرار گیرد.

بر این اساس، اگر برنامه‌ریزی مسئولان اجرایی بر این اصل باشد که ابزارآلات تولید که تا کنون از خارج از کشور وارد می‌شده از کانال تولید دانش‌بنیان محقق شود جهش بسیار بزرگی در اقتصاد کشور ایجاد خواهد کرد.

مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی دراین‌رابطه به خبرنگار راه دانا؛ درباره جایگاه جهش تولید در دولت سیزدهم اظهار کرد: در شرایط کنونی اقتصاد مسئله محوری کشور است و امروز بحث تولید به اقتصاد گره‌خورده و از آن جایی که در هشت سال گذشته به تولید کشور و حمایت از آن اهمیتی داده نشده، برای تحقق این مسیر طولانی نیاز به میان‌برهایی مانند جهش تولید داریم.

ویس کرمی با بیان مزایای جهش تولید دانش‌بنیان ادامه داد: از مزایای مهم جهش تولید دانش‌بنیان رسیدن هر چه زودتر به تولیدات بومی محصولات، مرزهای علم و دانش و تحقق استقلال و اقتصاد مقاومتی است.

وی در پایان افزود: جهش تولید می‌تواند در کنار اقتصاد درون‌زا در عین تعامل با خارج از کشور، در همهٔ حوزه‌ها  پاسخگوی نیاز جامعه باشد و هم می‌تواند به‌واسطه صادرات ارزش‌افزوده کشور را افزایش دهد.

انتهای پیام/
  https://www.asrehamoon.ir/vdcf0cdymw6djxa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها