تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۰
حسین دهقان گفت: منطقه مکُران، باید به عنوان موتور پیشران توسعه ملی تلقی شود چراکه چابهار می‌تواند ما را به بسیاری از نقاط دنیا متصل کند و باید ببینیم این منطقه چه کارکردهایی در سطوح محلی، ملی و بین‌المللی می‌تواند داشته باشد.
"منطقه مکران" باید به عنوان موتور پیشران توسعه ملی تلقی شود/ جوامع محلی باید در توسعه سواحل، مشارکت داشته باشند
به گزارش عصرهامون، حسین دهقان؛ دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکُران در نشست با مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اینکه منطقه مکُران، باید به عنوان موتور پیشران توسعه ملی تلقی شود بیان کرد: نگاه ما به این منطقه، یک نگاه با کارکرد در سطح محلی، ملی، منطقه‌ای و جهانی است.

وی افزود: مشارکت مردم در فرآیند توسعه منطقه مکُران ضروری است و اگر مردم برای پیشرفت منطقه خود به میدان نیایند و صرفا تماشاچی باشند، هیچ اتفاق مثبتی رقم نخواهد خورد و درواقع در تقسیم هیچ، به هیچکس هیچ منفعتی نمی‌رسد.

دهقان تصریح کرد: مسوولان باید به خاطر داشته باشند که مدافع حقوق ملت هستند، ملت به معنای همه مردم کشور است چراکه وقتی سرمایه‌ای از بانک خارج و به این منطقه می‌آید، آن سرمایه حاصل سپرده‌گذاری همه مردم ایران است.

مشاور رهبر معظم انقلاب و دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکُران ادامه داد: انظباط‌بخشی به امور، بزرگ‌ترین وظیفه مدیران است، مدیران باید مدیریت کنند نه اینکه مدیریت شوند، باید طوری کار شود که هرکسی به این منطقه آمد متوجه شود اینجا از چنان نظمی برخوردار است که نمی‌تواند آن نظم و انظباط را برهم زد.

وی افزود: باید فضایی فراهم شود که آحاد مردمی که در این جغرافیا زندگی می‌کنند، خود را در یک سرنوشت مشترک ببینند و برای رسیدن به نقطه مطلوب، وارد میدانِ پیشرفت و آبادانی شوند.

دهقان با تاکید بر لزوم توجه به مقوله مسئولیت اجتماعیِ بنگاه‌های اقتصادی اذعان کرد: مدیران باید اجتماعی سازی فرآیند توسعه را به طور جدی دنبال کنند، وقتی صنعت در منطقه پیشرفت می‌کند، جامعه هم باید متناسب با آن پیشرفت کند.

دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکُران گفت: جوامع محلی باید در توسعه، مشارکت داشته باشند تا از منافع ایجاد شده، بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: نگاه ما به منطقه مکُران، یک نگاه با کارکرد در سطح محلی، ملی، منطقه‌ای و جهانی است.

مشاور رهبر معظم انقلاب و دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکُران خاطرنشان کرد: باید زمینه مناسب برای سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم و منابع مالی لازم دنبال شود.
 
حسین دهقان روز یکشنبه در بدو ورود به سیستان و بلوچستان از اسکله صیادی کنارک، طرح شهر جدید تیس و آب شیرین، مجتمع فولاد مکران، پروشیمی نگین مکران، سایت پتروشیمی کیمیا صنعت مبنا، سایت پتروشیمی سینا و مجموعه پتروشیمی بدر شرق در محدوده منطقه آزاد چابهار دیدن کرد.

دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکران در ادامه برنامه‌های خود از مسیر خط لوله انتقال آب به پتروشیمی، بندر شهید بهشتی و پروژه مخازن و خط لوله متانول، طرح آب شیرین کن و بیمارستان امام علی (ع) چابهار بازدید کرد.

نشست با مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار بازدید از مجموعه کشت و صنعت روستای گوردیم کنارک و ظرفیت‌های بخش کشاورزی زرآباد از جمله برنامه‌های دهقان ‌در سفر به حوزه سواحل مکران جنوب سیستان و بلوچستان بود.

دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکُران از شهرک پتروشیمی نگین مکُران چابهار دیدن کرد و از نزدیک روند پیشرفت این مجموعه را مورد بررسی قرار داد.
علیرضا منیری ابیانه مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران در این بازدید گفت: زیرساخت‌های پایه و آماده‌سازی شهرک پتروشیمی شامل تسطیح، خیابان کشی، کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی، آب و برق دوران ساخت، فضای سبز و فیبر نوری و مخابرات به طور ۱۰۰ درصدی تکمیل شده است.

عملیات ساخت شهرک پتروشیمی مکران در پی مصوبه هیات دولت برای انتخاب سومین قطب پتروشیمی کشور (بعد از ماهشهر و عسلویه) و انتخاب منطقه آزاد چابهار از میان مناطق مستعد در اواخر سال ۹۱ آغاز و در طرح اولیه آن استقرار ۱۸ واحد بالادستی صنعت پتروشیمی پیش‌بینی شده بود.

پتروشیمی نگین مکُران وظیفه تامین زیرساخت‌ها، تامین خوراک، ساخت کریدور انتقال محصول به پایانه‌های صادراتی مستقر در پس‌کرانه و بندر شهید بهشتی را بر عهده دارد.
   
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcb5wb89rhbagp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما