کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در گفت و گو با مسئول سازمان تبلیغات شهر زاهدان مطرح شد؛

برگزاری طرح نذرواره 72 خوان احسان حسینی به یاد 72 شهید کربلا در زاهدان/ کمک 2 میلیاردی خیرین جهت پخت غذای گرم

28 ارديبهشت 1401 ساعت 11:32

حجت الاسلام علی خیور گفت: طرح نذرواره 72 خوان احسان حسینی به یاد 72 شهید کربلا با هدف هدایت نذورات خیرین به سوی نیازمندان و 72 دیگ غذای گرم به نیت 72 شهید دشت کربلا، تهیه و توزیع می شود.


به گزارش عصرهامون، حجت الاسلام و المسلمین علی خیور؛ مسئول سازمان تبلیغات شهر زاهدان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: مکانی با عنوان نذرواره 72 خوان حسینی برپا شد که غذای گرم پخت می شود و هر کدام از این دیگ ها به اسم یکی از شهدای کربلا نوشته شده است، در حال حاضر 60 نقطه از کشور نذرواره برپا شده که به صورت نسبی به طور همزمان در مناسبت ها کار مباحث اجتماعی و فرهنگی برگرفته از چیره امام حسین و قیام عاشورایی است.

وی افزود: این نذرواره یک بخش خیرینی که در خارج از استان به صورت ملی حمایت می کنند در هر بخش بیش از یک میلیارد تومان هزینه انجام می شود که مردم پای کار هستند و مهم تر از همه شبکه سازی و کادرسازی نذرواره در شهر زاهدان با محوریت مسجد ابوالفضل(ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین خیور تصریح کرد: این شبکه سازی حامی نذرواره کار شناسایی مردمانی که از لحاظ مالی می توانند در موضوعات و جریانات متفاوت جامعه در صحنه باشند و 70 درصد هزینه ها از طریق شبکه خیرین در داخل شهرستان تامین می شود.

وی گفت: شبکه سازی مردمی فعال شود تامین بودجه و هزینه راحت تر است در این برنامه ها کمیته امداد، ستاد فرمان امام و بنیاد علوی پای کار آمده اند.

مسئول تبلیغات زاهدان با اشاره به اقدامات انجام شده در ماه رمضان اذعان کرد: در ماه مبارک رمضان امسال بالغ بر 250میلیون تومان هزینه مردمی جمع آوری و از طریق شبکه مجموعه خیرین به صورت مردمی تامین شده است و پخت غذای گرم و 200 بسته کمک معیشتی توزیع شد.

وی گفت: این نذرواره در کنار مباحث اجتماعی، مباحث فرهنگی را اولویت قرار داده، فرهنگ سازی براساس خط و مشی امامین اتقلاب آنچه که اهداف نظام انقلابی است که رشد و تعالی در محله شکل بگیرد و مردم رشد کنند مساجد، هیئت و مجمع خیرین تراز اول انقلاب قرار بگیرند و در بحث فرهنگ سازی فعالیت داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین خیور اذعان کرد: برنامه های فرهنگی مثل دوره های آموزشی برگزار شد حیات های مذهبی و مساجدی که وضعیت مالی خوبی نداشتند در ماه رمضان و شب های قدر با تورم و بهم خوردگی جریانات اقتصادی که امکان کمک به مساجد نبود با حمایت نذرواره احیای شب های قدر داشتند و تعدادی از اعیاد به این شکل پوشش داده شد و کار فرهنگی در اولویت اول کار نذرواره قرار گرفت در حاشیه کار بحث محرومیت زدایی، کمک رسانی و کمک به ایتام است.

وی خاطرنشان کرد: بخش مهمی که در نذرواره انجام می شود پخت غذا یا بسته غذایی است که مراکز ایتام و کودکان بی سرپرست در اولویت اول کار هستند ودر نیمه شعبان کودکان مهمان سفره امام زمان بودند.


انتهای پیام/


کد مطلب: 148072

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/148072/برگزاری-طرح-نذرواره-72-خوان-احسان-حسینی-یاد-شهید-کربلا-زاهدان-کمک-2-میلیاردی-خیرین-جهت-پخت-غذای-گرم

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir