تاریخ انتشار :شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۹
سید عبدالرئوف حسینی رییس اداره تامین اجتماعی سراوان گفت: بیمه فراگیر خانواده ایرانی را در یک کلام می شود کامل ترین نوع بیمه معرفی شده از طرف سازمان با کوتاه ترین مسیر برقراری معرفی کرد.
نگاهی نو به سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱/ایجاد بیمه فراگیر خانواده ایرانی در سال جاری
به گزارش عصرهامون؛ سید عبدالرئوف حسینی رئیس اداره تامین اجتماعی سراوان در گفت و گو با خبرنگار شستون بیان کرد: تامین اجتماعی سازمانی  عمومی و غیر دولتی است و تنها سازمانی است که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خودش دارد، در سال جاری اهداف عالیه ایی برای گسترش چتر بیمه ایی و حمایتی  ترسیم کرده که از آن تحت عنوان "بیمه فراگیر خانواده ایرانی "یاد می شود.

وی افزود: بیمه فراگیر خانواده ایرانی را در یک کلام می شود کامل ترین نوع بیمه معرفی شده از طرف سازمان با کوتاه ترین مسیر برقراری معرفی کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: انواع این بیمه عبارت است از بیمه زنان خانه دار، بیمه دانشجویان، بیمه اختیاری و بیمه مشاغل آزاد که به طور مختصر توضیح داده می شوند .بیمه زنان خانه دار برای دختران و زنان بالای 18 سال سن تا حداکثر 50سال سن تعریف شده است که فاقد پوشش بیمه تامین اجتماعی از حیث تعهدات بلند مدت (بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت )هستند بدیهی است که محدودیت و شرط سن برای کسانی که 10 سال یا بیشتر سابقه پرداخت بیمه داشته باشند منتفی خواهد بود و برای کسانی که بالای 50 سال سن دارند در صورتی که  به اندازه مازاد سنی سابقه پرداخت بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی داشته باشند می توانند نسبت به برقراری بیمه خویش اقدام نمایند.

وی با اشاره به این موضوع که بیمه دانشجویان برای دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه ها تعریف شده است گفت: شرایط سنی همانند شرایط بیمه زنان خانه دار می باشد و همچنین بیمه مشاغل آزاد برای همه افرادی که دارای شغل وحرفه خاصی هستند که فاقد پوشش بیمه ایی تامین اجتماعی می باشند تعریف شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بیمه های زنان خانه دار، دانشجویان و مشاغل آزاد در سه نرخ تعریف شده است. نرخ 12درصد دارای بازنشستگی، 14درصد دارای بازنشستگی و فوت  درنهایت 18درصد دارای بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی است.

 حسینی تصریح کرد: در خصوص همه انواع بیمه تامین اجتماعی که زنان اقدام به عقد قرارداد نمایند، در صورتی که شرایط دریافت مستمری احراز نمایند، همزمان می توانند از دو مستمری خویش و همسر برخوردار گردند.

وی اظهار کرد: زنان خانه دار می توانند درمان را از طرف همسر و دانشجویان نیز از طرف والدین استفاده نمایند، بیمه اختیاری با شرایط سنی مشابه با سایر بیمه ها بوده ولی نرخ پرداخت حق بیمه 27 درصد است.                                                                                                                           

 
 انتهای پیام /خ https://www.asrehamoon.ir/vdcj8oevmuqexvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما