ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> سیستان و بلوچستان رتبه نخست تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن کشور را کسب کرد | عصر هامون
تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۲
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: این استان بر اساس ارزیابی وزارت راه و شهرسازی در حوزه تامین زمین، برای اجرای چهار سال طرح نهضت ملی مسکن رتبه نخست کشور را کسب کرد.
سیستان و بلوچستان رتبه نخست تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن کشور را کسب کرد
 به گزارش عصرهامون، عطاء اله اکبری بیان کرد: تاکنون برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۱۹۰۷هکتار زمین از محل اراضی موجود، تغییر کاربری، مازاد دستگاه ها و الحاق  تامین شده است که با توجه به نیاز چهار ساله استان به ۱۳۶۳ هکتار بیش از نیاز استان زمین تامین شده است.

وی تعداد ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در استان را ۱۲۵ هزار و۴۲۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۹ هزار و ۷۳۳ متقاضی واجد شرایط بوده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای کلیه متقاضیان واجد شرایط پیامک ارسال شده است و تاکنون ۲۲هزار و ۵۲۳ نفر مراجعه کرده اند و همچنین تعداد ۷ هزار ۳۹۴ نفر واریز وجه انجام داده اند.

اکبری سهمیه چهار ساله استان در طرح نهضت ملی مسکن را ۹۶ هزارو ۱۹۶ واحد اعلام کرد و افزود: بیشترین ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن استان در شهرهای زاهدان، سراوان، میرجاوه، زابل، خاش، مهرستان و جالق بوده است.

وی در مورد روند پالایش‌ها در سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون پالایش۲۲ هزار و ۵۲۳ نفر از متقاضیان انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ساخت ۵۲۵۱ واحد مسکونی در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حال حاضر میانگین پیشرفت فیزیکی ساخت این واحدها بیش از ۴۵ درصد است که مطابق برنامه زمان بندی تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.

اکبری با بیان اینکه در این طرح برای احداث یکصدهزار و ۳۲۰ واحد زمین تامین شده است، بیان کرد: برای شهرهای فاقد زمین در حوزه سیستان زمین مورد نیاز در شهر جدید رامشار منظور شده است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای ایجاده شهر جدید در حومه شهر زاهدان با توان اسکان متقاضیان طرح نهضت مسکن آغاز شده است.
https://www.asrehamoon.ir/vdcjioevtuqexvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما