تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۳
ابوذر مهدی نخعی گفت: سیستان و بلوچستان از نظر وقوع جرایم نسبت به جمعیت در بین ۳۴ استان جز سه استان امن کشور از نظر امنیتی است و از جمله امن‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.
زاهدان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور از نظر وقوع جرم است
به گزارش عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، ابوذر مهدی نخعی، فرماندار زاهدان در جلسه شورای اداری با اشاره به آسیب های ساختار نظام یارانه ای به اشتغال بیان کرد: نظام یارانه ای مولفه ای است که باعث ترویج قاچاق می شود و از طرفی قاچاق مولفه که در تضاد با تولید و موجب شده افرادی که در نوار مرزی سایر کشورهای همسایه سکونت دارند از این یارانه استفاده کنند و نکته مهم تر اینکه اقتصادی هزینه این یارانه مازاد را تامین می کند، اقتصادی که تحت تحریم و فشار های بیگانه است.

وی افزود: در تامین سرانه و سهمیه ها همه دستگاه ها باید کمک کنند با توجه به اینکه زاهدان یکی از شهرهایی است که بعد از انقلاب بالاترین رشد جمعیت را داشته نیازمند توجه ویژه همه دستگاه‌ها جهت تامین سرانه و سهمیه ها است.

این مقام مسئول تصریح کرد: نظارت روزانه باید تشدید شود و در حال حاضر ۷۱ گروه کنترل کننده ۱۸هزار واحد صنفی را بر عهده دارند که این نظارت باید با دقت و شدت بیشتری پیگیری شود.

نخعی ادامه داد: سیستان و بلوچستان که سنگین ترین وزن امنیتی را در آن شهرستان زاهدان دارد جز سه استان امن کشور می باشد، البته لازم به ذکر است که با بررسی حدود ۳۶ شاخص و مولفه امنیت، در خیلی از این مولفه ها زاهدان رتبه یک کشور را دارا می باشد که به عنوان مثال در بحث نزاع و درگیری برخلاف تصورها استان جز استان های یک کشور است‌.

وی با اشاره به اهمیت طرح جهش مسکن خاطرنشان کرد: دولت تعهد کرد سالانه در کشور یک میلیون مسکن ساخته شود که سهم زاهدان حدود 17هزار طرح مسکن شهری و روستایی در سال می باشد، لذا تحقق این مهم نیازمند این است که تمام نهادها از جمله شهرداری و دستگاه های خدمت رسان از جمله آب و برق و گاز باید در خدمت طرح مسکن ملی باشند تا این طرح هر چه زودتر به نتیجه برسد.


انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcbswb8srhba8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما