تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰
متخصص داخلی و فوق تخصص بیماری های ریه:

چگونه از "ریه هایمان" در برابر گرد و خاک مراقبت کنیم؟

علی مولایی گفت: با توجه به آلودگی و احتمال بالا رفتن میزان غلظت ذرات معلق در هوا، شهروندان باید به منظور حفظ سلامت خود، توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی را تا پایان شرایط آلودگی هوا انجام دهند.
چگونه از "ریه هایمان" در برابر گرد و خاک مراقبت کنیم؟
به گزارش عصرهامون، علی مولایی، متخصص داخلی و فوق تخصص بیماری های ریه در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، با اشاره به توصيه های بهداشتی در زمان بروز پدیده گرد و غبار، بیان کرد: این روزها شاهد وجود ریزگردها در هوای استان هستیم اقدامات احتیاطی به موقع می تواند به شما کمک کند تا خود را از اثرات سوء گرد و غبار حفظ کنید و اثرات نامطلوب این پدیده بر سلامت خود را به حداقل برسانید.

وی گفت: بیماران مزمن ریه و قلب، نارسایی تنفسی و افرادی که سابقه آلرژی دارند کودکان و سالمندان از حضور در سطح شهر خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه تا حد امکان از خروج غیرضروری و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری شود افزود: درصورت لزوم خروج از منزل یا محل کار، حتماً از ماسک های سه لایه جهت جلوگیری از تنفس هوای آلوده و همچنین از عینک مناسب استفاده کنید.

متخصص داخلی و فوق تخصص بیماری های ریه ادامه داد: در روزهای که گرد و غبار زیاد است پنجره ها باز نباشد و درزگیر زده شود.

وی تصریح کرد: هنگام گرد و غبار مصرف شیر و ماست کم چرب و میوه و سبزیجات تازه برای دفع سموم از بدن توصیه و از خرید و مصرف مواد غذایی که تهیه و عرضه آن‌ها در محیط‌های باز و در معرض گرد و غبار انجام می‌شود خودداری شود.

مولایی با بیان اینکه هرگونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری شود، گفت: در تمام اوقات بروز پدیده گرد و غبار شهروندان از فعالیت‌های شدید بدنی مانند ورزش‌های سبک و سنگین و قدم زدن در فضای باز خودداری کنند.

وی افزود: هنگام بروز پدیده گرد و غبار، مبتلایان به آسم و بیماران قلبی عروقی در صورت بروز علائم تنگی نفس و هر گونه ناراحتی، سریعا به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت و یا بیمارستان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: شهروندان تا برگشت هوا به شرایط مطلوب از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود خودداری کنند.


انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdccp4qse2bq0s8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما