تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۹
در پی وزش باد شدید و اتصال سیم کابل برق موتور پمپ کشاورزی ، ۱۰۵ نخل خرمای روستای چاهکیچی دلگان در آتش سوخت.
شعله های آتش، معیشت و اشتغال کشاورزان را خاکستر کرد/ مرگ غم انگیز ۱۰۵ نخل در دلگان
به گزارش عصرهامون، جدال با آتش در نبود تجهیزات کافی باعث شده تا همچنان شعله های آتش به جان نخلستان های سیستان وبلوچستان افروخته ‏باشد و خسارات‌ جبران ناپذیر به کشاورزانی وارد شود که پیش چشمان خود، شاهد خاکستر شدن سرمایه هایشان هستند‎.‎

بهزاد بامری ، فرماندار دلگان گفت : در پی دریافت خبر آتش سوزی نخیلات در روستای چاه کیچی یکدستگاه خودروی آتش نشانی از روستای چاه خدابخش به منطقه اعزام و با کمک و تلاش مردم روستا و آتش‌نشانان این آتش مهار شد.

وی افزود: با عنایت به اینکه شهرستان دلگان دارای پارچه آبادی های زیادی می باشد تنها یک خودرو آتش نشانی فعال به بخشداری تعلق دارد.

حبیب اله طوقی، معاون جهاد کشاورزی دلگان گفت : در این آتش سوزی تعداد ۱۰۵ نخل خرمای باروَر طعمه حریق شدو بیش از ۲ ميليارد ریال خسارت بر دستان کشاورزان روستای چاه کیچی برجای گذاشت.

گفتنی است سیستان و بلوچستان یکی از قطب های خرما در کشور و از صادر کنندگان این محصول به شمار می رود و ‏کابوس وحشتناک "آتش سوزی" خواب را از چشم کشاورزان و نخلکاران آن ربوده چرا که سرمایه هایی که سالها برای مثمر ‏ثمر شدنش عرق جبین ریخته اند حالا با کوچک‌ترین غفلت، طعمه آتش سرخ می‌ شوند.‏

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcjaoevvuqexvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

محسن
ای بابا این که خبر تازه ای نیست هر سال این اتفاق داره می افته و کشاورزا ضرر می کنن