تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۲
مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان به تقویت سه حوزه صید و صیادی، آبزی پروری و صنایع شیلاتی کمک موثری می کند و می تواند این بخش را در استان و کشور بیش از پیش رونق ببخشد و زمینه تولید و اشتغال پایدار را فراهم کند.
توسعه شیلات با ورود شرکت های دانش بنیان سرعت می‌گیرد
به گزارش عصرهامون، دریا عرصه‌ای مهم و استراتژیک در یک سرزمین به شمار می‌آید، کشورهای دارای دریا و قابل دسترس به آب های‌ آزاد دارای ظرفیت بالای بالندگی و پیشرفت همه‌جانبه اقتصادی، نظامی، فرهنگی و ارتباطی هستند که یکی از آن‌ها قابلیت تولید رو به گسترش علوم دریایی، صنعت، اشتغال و تأمین و اشاعه تغذیه دریایی است.
 
همواره یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی یک کشور، دسترسی به دریا و داشتن سواحل دریایی وسیع است و شیلات در رشد اقتصادی و ایجاد قدرت رقابت فراملی از مهم‌ترین و ارزشمندترین استراتژیک های یک کشور است که موجب رشد فرا اقتصادی را در بر دارد.
 
 تقویت سه حوزه صید و صیادی، آبزی پروری و صنایع شیلاتی با مشارکت شرکت های دانش بنیان


محمد شهلی بر؛ مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: ظرفیت های شیلاتی بستری مناسب جهت توسعه اشتغال و رونق تولید در استان است و فعالیت های شیلاتی می تواند مصداق خوبی برای شعار سال “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” باشد.
 
وی با اعلام حمایت از سیاست گذاری های اجرایی توسعه اشتغال و افزایش تولید و رویکرد مردم محور جهت ایجاد اشتغال و درآمد زایی افزود: از تمام فعالیت های تولیدی و اشتغال زا و دانش بنیان در راستای ظرفیت های شیلات به خوبی استقبال خواهد شد.
 
وی گفت: صنعت شیلات در حال حرکت از حالت سنتی به سمت صنعتی شدن است که در این بیان دانش بنیان محوری لازم و اساسی برای این تحول است و باید امکاناتی باید برای دامنه فعالیت علمی و تحقیقاتی شیلات مهیا شود تا تحقیقات علمی مسیر تجاری‌سازی را طی کند.
 
این مسئول تصریح کرد: هم افزایی در راستای تحقق شعار سال به منظور فراهم کردن بستری مناسب جهت ایجاد و راه اندازی مرکز دانش بنیان، نوآوری های شیلاتی و راه اندازی فضای کار اشتراکی جهت استقرار ایده پردازان در پردیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان از برنامه های مهم است.
 
استقرار شرکت های دانش بنیان جهت رفع موانع شیلات

شهلی بر در ادامه خواستار حرکت جهادی پارک علم و فناوری استان از طریق استقرار شرکت های دانش بنیان برای رفع موانع پیش روی شیلات استان در سه حوزه صید و صیادی، آبزی پروری و صنایع شیلاتی در جهت تولید محصولات با ارزش افزوده شیلاتی و نهایتا تکمیل زنجیره ارزش صنعت شیلات شد.
 
وی با اشاره به همکاری ها و تعاملات پژوهشی و پشتیباتی از فناوریهای نوین بر هم افزایی بیشتر در راستای تحقق شعار سال اظهار کرد: مزرعه آموزشی، ترویجی گواتر جهت تحقق و بررسی بهتر پتانسیلها و ظرفیت های شیلاتی در حوزه پرورش میگو، ماهیان دریایی و سایر آبزیان فعال شود.
 
مدیرکل شیلات تشریح کرد: توسعه تکثیر و پرورش ریز جلبک‌ها و علفهای دریایی با اولویت ایجاد مراکز تکثیر و سایر فن آوری های نوین در توسعه پایدار آبزی پروری و صید و صیادی و افزایش بهره وری از جمله زمینه های نیاز شیلات به ورود شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی است.
 
وی گفت: برقرای ارتباط، در جهت تقویت یک حرکت جدید، گام‌های بلندی باید برداشته شود و ایجاد بستر کارشناسی و نظارتی بر طرح‌های کلان حوزه شیلات است و در آینده‌ای نزدیک با توجه به همکاری و تعامل به وجود آمده رشد و ارتقای شیلاتی در شاخص ها و تنوع تولید در استان را شاهد باشیم.
 
 انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcexv8zvjh8exi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما