ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> پویش مجازی اهدای خون، اهدای زندگی در سیستان وبلوچستان برگزار شد | عصر هامون
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۲
در پی کاهش ذخایر خونی در سیستان و بلوچستان و پس از اعلام نیاز مراکز درمانی و سازمان انتقال خون به اهداء خون، کاربران فضای مجازی با انتشار توییت‌هایی با هشتگ « ایثار جاودانه » نسبت به ترویج فرهنگ اهدای خون واکنش نشان دادند.
پویش مجازی اهدای خون، اهدای زندگی در سیستان وبلوچستان برگزار شد
به گزارش عصرهامون، در حالی سالیانه فقط ۶۰ هزار واحد خون در سیستان و بلوچستان اهدا می شود که این میزان کفاف نیاز بیماران را نداده  و بیش از ۵۰ درصد نیاز خونی استان از سایر نقاط کشور تامین می شود.
 
این موضوع منجر به آن شد تا شماری از کاربران فضای مجازی در صفحات توییتر و اینستاگرام با توجه به اهمیت و ترویج فرهنگ اهدای خون، مطالبب را با هشتگ  #ایثار_جاودانه انتشار دهند.
  
در همین راستا یکی از کاربران توییتر نوشت: کسانی که سخاوتمندانه سلامتی خود را با دیگران قسمت می کنند مانند باران رحمتی هستند که قطراتی از وجودشان بر درد و آلام بیماران نیازمند می بارد و این بارش مهر، به دیگران جانی دوباره می بخشد!
 



کاربری دیگر نوشت: تک تک قطرات خونی که دارم می دهم برای کشورم، می جنگم برای کشورم، جانم را میدهم برای کشورم و اهدا می کنم خونم را برای اعضای کشورم.



 یکی دیگر از کاربران نیز درخواست خود را برای اهدای خون این گونه عنوان کرد: ۳ هزار و ۳۰۰ بیمار تالاسمی در سیستان و بلوچستان چشم انتظار اهدای خون من و شما هستن.




کاربر دیگری نوشت: سیستان و بلوچستان محتاج ترین استان از نظر کمبود خون و نیازمندترین استان کشور است و از نظر ژنتیکی بهترین خون برای اهدا خون هم استانی ها است.



کاربری با بیان آماری از متولدین تالاسمی در سیستان و بلوچستان نوشت: تالاسمی؛ یک بیماری و هزار درد.. سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد مبتلایان تالاسمی در کشور دارد و این روزها بیماران با کمبود خون روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارند و طبق گفته مسئولان سالانه ۱۰۰ بیمار تالاسمی در استان متولد می شود همه ما باید با اهدای خون در این ایثار جاودانه سهیم باشیم.




کاربر دیگری نوشت: تالاسمی؛ زخمی بی مرهم بر جان قربانیان ازدواج های فامیلی است. این روزها ۳۳۰۰ بیمار تالاسمی در سیستان و بلوچستان چشم انتظار اهدای خون برای زندگی کردن هستند.




 یکی دیگر از کاربران با اشاره به کمبود واحدهای خونی در سراوان بیان کرد: به طور کل سراوان هزار و ۲۰۰ واحد خونی برای تمامی بیماران نیازمند به خون احتیاج دارد که ۶۰ درصد نیاز این شهرستان از سایر نقاط کشور تامین می شود، با یاری هم باید در تامین خون خودکفا شویم.




کاربر دیگری نوشت: سیستان و بلوچستان یکی از استان هاییست که به نسبت جمعیت، بیشترین آمار مبتلا به تالاسمی را دارد و همواره نیازمند اهدای خون است. بیایید در ترویج این سنت حسنه که مستقیما نجات جان انسان ها محسوب می شود سهیم باشد.




انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcbswb85rhbaap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما